قطعی برق در خوزستان آدم می کشد / صرفه جویی برق در خوزستان معنا ندارد + فیلم
حجم ویدیو: 4.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، ضرایب مشکلات و بحران هایی  که بی برقی به افراد یک استان و جمعیت یک شهرستان وارد می کند متفاوت است. شاید بی برقی در یک شهرستان خنک  به مرگ انسان ها ختم نشود ولی در استانی مثل خوزستان که دمای هوا 50 درجه است این گرما طاقت فرسا که حتی حیوانات را کلافه می کند می تواند حیات انسان ها را به خطر جدی بیاندازد.در استان هایی که وضعیت گرمای هوا قابل تحمل است، مردم با بی برقی نمی میرند، در آن استان ها نیز ، بی برقی بحران است اما نبود برق ارتباط مستقیم به سلامت و ادامه زندگی آنها ندارد.

ظهر خوزستان ، نمی شود از خانه خارج شد، حال وقتی برق نباشد، تحمل خانه گرم نیز موقعیت بحرانی را ایجاد می کند. حال در موقعیت کرونا این شرایط بحرانی تر هم می شود. ضمن اینکه با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی مردم در این استان، بی برقی بحرانی ، بحرانی تر برای این مردم خواهد بود و می تواند اعتراضات مردمی  را به همراه داشته باشد.

خشکسالی ، بی آبی ، بی برقی ، بحران هایی است که سال 1400 را با خود درگیر کرده است. مردم در نقاط مختلف کشور از تهران و پایتخت تا شهرهای شمالی ، غربی و شرقی با آن گرفتار شده اند.در این میان ساکنان استان هایی از کشور که درجه گرمای هوا در آنها بالای 50 درجه است مثل خوزستان این موقعیت بی برقی و بی آبی بحرانی جدی است.

وضعیت این روزهای خوزستان و اهواز چگونه است؟ مردم این استان در چه شرایطی به سر می برند و چرا تامین برق در این استان مهم است؟

شرکت های بسیاری در خوزستان فعال هستند. شهرک های صنعتی که ابزار کار آنها همه به برق متصل است. گذشته از مراکز اداری و تجاری و صنعتی ، این مردم هستند که در روزهای گرم خوزستان که درجه هوا بالای 60 درجه است با بی برقی درگیر  می شوند و کلافگی و افزایش رفتارهای خشونت آمیز ایجاد می شود.

شرایط بی برقی در خوزستان حساس است. بخاطر گرمای هوای طاقت فرسا، این استان ، نیازمند تامین انرژی برق هستند.

تفاوت بی برقی برای قشر مرفه و فقیر

وضعیت بی برقی و بحران برق در استان خوزستان برای قشر مرفه با اقشار دیگر متفاوت است. در کلان شهر اهواز و روستاهای اطراف ، خیلی از افراد ، محل کسب و خانه های خود را با یک کولر دراین گرما خنک می کنند و با بی برقی ناگهان در شرایط جهنمی گرما قرار می گیرند. گذشته از خنک کردن خانه ، آب منازل و

محل های کارشان نیز به پمپ های برقی متصل است که با خاموشی برق، متوقف شده و بی آبی و بی برقی هر دو همزمان آنها را گرفتار می کند. خاموشی کولر در خوزستان بحران است.

افزایش ضریب مشکلات با قطعی برق

گرمای محیط ، ضریب مشکلات در خوزستان را افزایش می دهد. گرما در خوزستان با گرما در تهران یا گیلان یا خراسان یا خیلی از استان های دیگر متفاوت است. در خوزستان با گرمای بالای 60 درجه مواجه هستیم و مردمانی که قشر ضعیف آنها از قشر مرفه بسیار پر جمعیت تر هستند.

این روزها ، تاکید دولتی بر صرفه جویی مردمی در مصرف برق است. در خوزستان صرفه جویی برق معنا ندارد. حداقل زندگی در روزهای گرم آنهم خوزستان با برق در ارتباط مستقیم است.

بیشتر از صرفه جویی در برق ، در خوزستان ، اشتباهات مدیریت انرژی اصل است.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آزاده مختاری

 

کدخبر: 703804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟