تأکید معاونت بهداشت بر ارائه خدمات سلامت به اتباع خارجی برای حفظ امنیت سلامت عمومی
تبلیغات

به گزارش رکنا :از معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بابک فرخی در اجلاس کشوری مدیران مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: ایران بدون توجه به تابعیت افراد، خدمات سلامت را در اختیار همه ساکنان کشور قرار می‌دهد و این رویکرد علاوه بر جنبه‌های انسانی، از منظر بهداشت عمومی نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های واگیر محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند، افزود: اگر جمعیتی از خدمات بهداشتی و مراقبتی محروم شوند، پیامدهای آن متوجه کل جامعه خواهد شد. به همین دلیل در شبکه بهداشت کشور خدمات مورد نیاز اتباع نیز همانند شهروندان ایرانی ارائه می‌شود.

فرخی اضافه کرد: در روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مناطق عشایری، خدمات بهداشتی برای اتباع خارجی نیز مشابه سایر شهروندان ارائه می‌شود و این رویکرد بخشی از سیاست‌های نظام سلامت در راستای حفظ سلامت عمومی است.

 

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227454
  • آیا پزشکیان از نیروهای مسلح حمایت نکرده است؟

اخبار تاپ حوادث

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات