تعادل در قیمت بلیط هواپیما، به زودی / کادر پرواز در انتظار واکسیناسیون

به گزارش رکنا، محمد حسن ذبیخش،سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: بر اساس برنامه 5 توسعه  ماده 161 شرکتها بابت نرخ گزاری قیمت بر اساس عرضه و تقاضا آزاد شدند و قیمت گزاری دیگردولتی انجام نمی شود.

محمد حسن ذبیخش

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در سال گدشته شرکت ها درخواست  تغییر نرخ بلیط داشتند.اما به جهت وضعیت اقتصادی کشور و تمهیدات وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی انجمن شرکت های هواپیمایی مقرر شد  قیمت گزاری در شواری عالی هواپیمایی کشوری صورت بگیرد و درنهایت با افزایش ده درصدی بلیط موافقت شد .

وی اضافه کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا ایرلاین ها ضرر زیادی دیدند آن هم به این خاطر که  شرکت های خصوصی هستند، ازتسهیلات استفاه نمی کنند و مورد ترحیم هم قرار دارند.

ذیبخش  گفت: باشیوع ویروس کرونا  موضوع 60 درصدی که ابلاغ شد موضوع ضرر و زیانی بدهند و هیچ کجای دنیا این ماجرا رخ نداده است .همه ایرلاین ها در سراسر دنیا با ظرفیت کامل پروازمی کردندد. هرچند شاید دربرخی از ایرلاین ها موضوع 60 درصد ظرفیت اجرا نشود که با این موارد برخوردهای لازم صورت گرفته است.

ذیبخش گفت: طبق گفته های وزیر راه و شهرسازی  قمیت گزاری در شواری عال هواپیمایی صورت بگیرد و مدیران ایرلاین ها و دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی جلسه ای داشته  باشند تا درنهایت به قمیت تعادلی برسیم و اعلام کنیم.  

وی اضافه کرد: از آنجایی که گروه پروازی ا رتباط مستقیم با مردم دارد سازمان هواپیمایی با وزارت  بهداشت نامه نگاری انجام داد تا کادر پروازی نیز در اولیت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند. فعلا این موضوع درحال بررسی است و عزیزان در وزارت بهداشت قول مساعد داده اند که گروه پروازی در اولیت واکسیناسیون   قرار بگیرند.

 

کدخبر: 703142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟