وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان/ مردم قادر به خرید ماسک نیستند

شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان وضعیت نامطلوبی را رقم زده است. نوع جهش یافته کرونا در سیستان و بلوچستان باعث شد تا پیک پنجم کرونا در این استان آغاز شود. پس از شیوع کرونا در این استان کرونا سایر استان های کشور را نیز در برگرفت.

به گزارش رکنا، محمد سرگزی درباره آخرین وضعیت کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: نوع ویروسی که مردم در سطح استان به آن مبتلا هستند، کرونا دلتا است و سرعت سرایت این ویروس به افراد دیگر کمتر از ۳۰ ثانیه می باشد، یعنی اگر فرد ناقل با فرد سالم ۳۰ ثانیه در ارتباط باشد فرد سالم نیز آلوده می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای انتقال این ویروس چندکار باید در سطح استان انجام شود که برخی از آن ها نیز انجام شده است. یکی تعطیلی سراسری دستگاه های اداری در سطح استان است که خوشبختانه از روز سه شنبه اجرایی شده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گام دیگر در اختیار قرار دادن ملزومات لازم در راستای پیشگیری و درمان به مردم است. اگر این اتفاق نیفتد قطعا ظرف چند هفته آتی شاهد شیوع ویروس دلتا در سایر استان ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مردم به واسطه مشکلات معیشتی قادر به خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیستند، تصریح کرد: باید وسایل پیشگیری مانند ماسک و ماده ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار گیرد و لازم است دستگاه های ذی ربط و خیرین در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

سرگزی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز همه افراد نمی توانند در بیمارستان ها بستری شوند، گفت: برخی بیماران در منازل درحال طی کردن دوره درمان بوده و نیاز به دارو و کپسول اکسیژن دارند که وزارت بهداشت باید در این زمینه اقدام کند. از سوی دیگر برخی از تجهیزات بیمارستانی نظیر دستگاه های اکسیژن ساز و دستگاه های مانیتورینگ علائم حیاتی نیاز استان است.

نماینده زابل گفت: متاسفانه این بیماری به نحوی است که به سادگی قابل کنترل نیست و سرعت سرایت آن بسیار بالا است. ما فقط به مردم می گوییم که در خانه بمانند اما وضعیت معیشتی مردم در استان به گونه ای است که اگر در خانه بمانند گرسنه خواهند ماند و اگر به سر کار بروند در تهدید بیماری هستند.

سرگزی تاکید کرد: کنترل این بیماری در سطح استان سیستان و بلوچستان عزم جدی می خواهد که متاسفانه تا الان دولت نسبت به استان سیستان و بلوچستان آنطور که باید و شاید توجه نداشته و یا از وضعیت استان اطلاع کافی ندارد.

کدخبر: 703029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟