تهران قرمز کرونایی ولی وضعیت شهر آبی است! + فیلم
حجم ویدیو: 14.26M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56

رکنا: نزدیک به 100 شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند .تهران و 91 شهر دیگر کشور از امروز 12 تیرماه 1400 در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند. تهران را قرمز کرونایی اعلام کرده اند ولی هیچ خبری از محدودیت های کرونایی ، دستوری برای کاهش حضور کارمندان و کارگران در ادارات و محل های کار نیست. تهران را در وضعیت قرمز کرونایی اعلام کردند در ادامه چه مدیریتی برای این شهر قرمز و  کنترل و مهار این ویروس کشنده انجام گرفت؟ پاسخ شهروندان و شواهد شهری این است که هیچ تغییری در روند تردد شهری ، وضعیت مراکز تجاری و اداری شکل نگرفته است. شهر شلوغ و پر ترافیک و پر تردد به مسیر خود ادامه می دهد ، گویی که این شهر قرمز ، سفید است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، تهران و ۹۱ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونا هستند.رنگ‌بندی شهرستان‌ها که از شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ اعمال شده است نشانگر این است که شهر آبی نداریم.

ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است که شیوع سویه‌های جدید ویروس و کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی باعث آغاز خیز پنجم کرونا در کشور شده‌ است.

این ستاد تاکید داشته است که حضور در مراکز پرازدحام، صرف غذا در رستورانها و تالارهای سرپوشیده و سفر با وسایل نقلیه عمومی که تعویض هوای مناسبی ندارد از جدی‌ترین عوامل انتقال بیماری است ولی در ادامه هیچ مصوبه اجرایی برای محدودیت ترددهای شهری و اداری و تجاری صادر نکرده است.

مصوبه تعطیلی به پلیس  ابلاغ نشده است که نظارت کنیم

پلیس در مورد اینکه چرا در این روز قرمز کرونایی تهران ، شاهد هیچ گونه اعمال محدودیت تردد ، تعطیلی مراکز تجاری و بسته بودن مشاغل سطح دو به بعد نیستیم به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: از سوی ستاد مبارزه با کرونا ابلاغیه ای برای تعطیلی مشاغل و مراکز تجاری به پلیس ابلاغ نشده است. مصوبه صادر شود پلیس برای نظارت بر اجرای آن وارد عمل می شود ولی هیچ خبری از مصوبه تعطیلی نیست. حتی در جلسه صبح امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز ، دستوری در خصوص تعطیلی مشاغل و مراکز تجاری صادر نشد تا به اصناف اعلام شود.

معاون درمان مقابله با کرونای تهران : هیچ پروتکلی برای ایجاد محدودیت ابلاغ نشده است

در موج چهارم کرونا که درست بعد از تعطیلات سال نو آغاز شد، مدتی طول کشید که ستاد مقابله با کرونا دستور محدودیت‌ها را صادر کند.

حالا هم قرار گرفتن 92 شهر در وضعیت قرمز در حالی است که پنجشنبه هفته پیش یعنی کمتر از 10 روز پیش تعداد شهرهای قرمز در کشور 32 مورد اعلام شد، در به روز رسانی اپلیکیشن ماسک در روز سه‌شنبه تعداد شهرهای قرمز حدود 100 درصد رشد داشت و به 63 مورد افزایش یافت.

حالا به فاصله سه روز اعلام شد که تعداد شهرهای قرمز به 92 مورد رسیده است که نشان از سه برابر شدن تعداد آنها از پنجشنبه هفته گذشته تا امروز دارد.

طبق صحبت های نادر توکلی، معاون درمان  مقابله با کرونای تهران در گفت و گو با رکنا، هنوز هیچ پروتکلی برای ایجاد محدودیت کرونایی ویژه اصناف به آنها ابلاغ نشده است.

اما روز گذشته غلامرضا عباس پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران اعلام کرده که طبق آخرین وضعیت اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا کشور استان تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته و بر همین اساس ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز باید به صورت دورکاری به فعالیت بپردازند.

به گفته پاشا، ۳۰ درصد دیگر نیرو‌ها نیز باید در محل کار خود حضور داشته باشند و به صورت حضوری فعالیت کنند. همچنین مشاغل ضروری اداری نیز به صورت ۵۰ درصد باید فعالیت کنند، یعنی ۵۰ درصد به صورت حضوری فعالیت کنند و ۵۰ درصد دیگر نیز باید از دورکاری استفاده کنند.

پاشا اما در خصوص نحوه فعالیت اصناف توضیحی نداده است.

 

 

 

کدخبر: 701852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟