وحشت از کرونای هندی در عسلویه و پارس جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گسترش ویروس موتاسیون‌یافته کرونا تحت عنوان جهش دلتا یا هندی در استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور گفت: از هم‌استانی‌ها خواهش می‌کنم از سفر به استان‌های درگیر کرونا که اکنون هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از بوشهر هستند، خودداری کنند.

به گزارش رکنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: گسترش ویروس موتاسیون‌یافته جدید کرونا تحت عنوان جهش دلتا یا کرونای هندی در استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به این شرایط، از هم‌استانی‌ها خواهش می‌کنم از سفر به استان‌های درگیر که اکنون هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از بوشهر هستند، خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افراد خوزستانی که اکنون در آن مناطق هستند به ویژه افراد شاغل در عسلویه و پارس جنوبی، در صورت بروز کوچکترین علامت، در همان استان بمانند و از سفر به خوزستان پرهیز کنند و در کنار خانواده‌هایشان حضور پیدا نکنند زیرا در این صورت، بیماری در خوزستان گسترش پیدا می‌کند.

خطر انتقال کرونای هندی از طریق شاغلان در عسلویه و پارس جنوبی

وی افزود: در حال حاضر وضعیت خوزستان در آرامش است و تا حدود زیادی کرونا در استان خوزستان مهار شده است. اکنون پرسنل درمان، فرصت انجام عمل‌های جراحی غیر ضروری که در مدت کرونا مغفول مانده و تعطیل بودند را پیدا کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: مردم باید بروز کرونای هندی و فرم جهش‌یافته ویروس را جدی بگیرند تا وضعیت باثبات خوزستان حفظ شود.

کدخبر: 699456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟