راهکارهای ساده برای تفریح و گردش بیرون از خانه در  کرونا

چگونه در دوره کرونا در خارج از خانه تفریح کنیم. ماندن طولانی مدت در فضای محدود خانه ، دورکاری و تحصیل آنلاین و فاصله از اقوام و دوستان به مرور می تواند ما را افسرده و عصبی کند. چه باید بکنیم؟ تا پایان ماه های طولانی کرونایی انزوا را در پیش بگیریم یا از راه حل های ایمن برای ادامه زندگی استفاده کنیم؟ متخصصان پزشکی اجازه تفریح بیرون از خانه را در این روزهای کرونایی می دهند؟ شروط پزشکان برای خروج از خانه و تفریح در فضای باز در این دوره همه گیری کرونایی چیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تفریح در فضای باز و طبیعت ​​مورد علاقه بزرگسالان و کودکان است. با ادامه همه گیری کرونا ، والدین باید  لذت بردن در خارج از خانه ضمن مراقبت از سلامت خود و فرزندانشان در برابر کرونا را بیاموزند زیرا اینگونه که مشخص است تا چند سالی کرونا شانه به شانه دقایق زندگی ما، همراه  است.

 این گزارش را یک ورق تقلب برای چگونگی تفریح در فضای امن و به دور از کرونا در این روزهای درگیری جهان با کرونا بدانید.

 متاسفانه بله. کرونا می تواند در هر جایی که ممکن است با یک فرد آلوده تماس نزدیک داشته باشید شما را مبتلا به یاد داشته باشید ، ویروس عمدتا از طریق قطره های تنفسی منتشر می شود که از طریق سرفه ، عطسه ، صحبت  از فرد آلوده منتقل می شود. به ویژه در مکان های داخلی با تهویه کم و شلوغ این ابتلا سرعت بیشتری به خود می گیرد. 

بر اساس این و آنچه ما در مورد ویروس می دانیم ، خطر انتقال در خارج از خانه در مقایسه با فضاهای داخلی بسته بسیار کمتر است . البته اقدامات احتیاطی و رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مهم است.

چگونه در کرونا به تفریح بیرون خانه برویم

چگونه خانواده من با خیال راحت می توانند وقت بیرون را با هم بگذرانند؟ این سوالی است که در این روزها کرونایی والدین و افراد خانواده را درگیر کرده است زیرا یکی از مهم های بقای یک زندگی سالم دوری از افسردگی است . حال چگونه می توانیم از خانه خارج شویم تا کمی حال و هوای روح و ذهنمان تغییر کند؟ راهکار های مهمی که بارهای تاکید شده ولی وقتی از خانه خارج می شویم، با کمتر توجه کردن به آنها میزان امکان ابتلای ما به کرونا بالا می رود، مواردی است که در ادامه باردیگر بیان می کنیم و باور کنید اگر به این موارد توجه دقیق داشته باشید می توانید درصد ابتلای خود به کرونا را کاهش دهید و اما این موارد مهم و بازدارنده چیست؟

نگه داشتن فاصله حداقل یک متر از یکدیگر ، زدن دو ماسک ( یکی سه لایه، دومی ماسک پارچه ای ) ، شستن مداوم دست ها و بررسی خود از نظر علائم کرونا قبل از بیرون رفتن ، سلاح ما در مبارزه موفق و پیروز در برابر کرونا کشنده است .

 تحرک بدنی یکی از بهترین راه هایی است که هر یک از اعضای خانواده می تواند ذهن و بدن خود را سالم نگه دارد. با انجام برخی اقدامات ،می توانید به خانواده خود کمک کنید تا از خطر قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا دور بمانند.

هنگام برنامه ریزی برای بیرون رفتن ، سعی کنید از اوج زمان و تنظیمات شلوغ پرهیز کنید و یادتان نرود که یک بسته ضدعفونی کننده دست را با حداقل 60 درصد الکل ، ماسک همراه داشته باشید.

قبل از بیرون رفتن از خانه ، بررسی کنید که همه اعضای خانواده عاری از علائم کرونا هستند باشند. به همدیگر یادآوری کنید که باید در خارج از خانه اقدامات احتیاطی کلیدی را رعایت کنند ، مثلاً حداقل یک متر از دیگران دور بمانید ، هنگام نزدیک بودن به افراد خارج از خانه، از ماسک  استفاده کنید ، صورت (چشم ، بینی ، دهان) یا سطح ماسک را لمس نکنید و مرتباً دست های خود را بشویید یا تمیز کنید.

اگر تصمیم دارید بیرون غذا بخورید ، غذا و ظروف خود را به همراه داشته باشید. اگر این امکان وجود ندارد ، ایمن ترین گزینه غذایی را انتخاب کنید . فراموش نکنید که قبل از غذا خوردن دست های خود را بشویید یا تمیز کنید. پس از بازگشت به خانه ، ابتدا دستان خود را با آب و صابون حداقل 20 ثانیه بشویید.

 

کدخبر: 699374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟