کرونا در آب استخر می میرد

این مطالعه که توسط محققان «کالج سلطنتی لندن» در انگلیس انجام شده است، نشان می دهد که خطر انتقال ویروس کرونا در آب استخر به اندازه زیادی کم است.

به گزارش رکنا، همزمان با بازگشایی استخرهای شنای سرپوشیده در سراسر کشور انگلیس به عنوان بخشی از نقشه راه دولت برای کاهش محدودیت های قرنطینه، خبر احتمال انتقال بسیار اندک ویروس کرونا در آب استخر به عنوان یک «خبر خارق العاده» مورد تحسین قرار گرفت.

در این مطالعه محققان کالج سلطنتی انگلیس ، اثر آب استخرهای شنا را بر ویروس عامل ابتلا به کووید-۱۹ به نام SARS-CoV-۲ بررسی کردند تا مقدار زمان و تماس مورد نیاز برای غیرفعال سازی ویروس را در سطح کلر و pH های مختلف آب مورد ارزیابی قرار دهند.

نتایج این تحقیق نشان داد که ۱.۵ میلی گرم در لیتر کلر آزاد با pH بین ۷ تا ۷.۷ در عرض ۳۰ ثانیه، میزان آلودگی ویروس کرونا را بیش از هزار برابر کاهش می دهد. آزمایش های بیشتر در زمینه دامنه های مختلف کلر و pH آزاد تأیید کرد که کلر موجود در آب استخر های شنا به همراه pH کمتر موثرتر است.

این یافته ها حاکی از آن است که خطر انتقال ویروس کرونا از آب استخر کم است و به شواهدی می افزاید که در صورت انجام اقدامات مناسب، استخرهای شنا می توانند محیطی ایمن و بی خطر در زمینه سرایت کرونا باشند.

یافته های این مطالعه به افراد آرامش خاطر می دهد که می توانند با خیال راحت برای شنا به استخر بروند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟