نحوه استعلام ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی به چه شکل انجام می شود را در این مطلب بخوانید.

به گزارش رکنا ، برای سهولت اطلاع از وضعیت ممنوع الخروجی سایتی در این زمینه طراحی شده است که افراد می توانند به راحتی و با وارد کردن کد ملی و اطلاعات شخصی در سایت سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir ، از وضعیت خروج خود مطلع شوند .

برای مشاوره سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir

خروج از مرز های یک کشور و ورود به کشور دیگر نیازمند داشتن شرایط و مدارک به خصوصی است . یکی از این مدارک گذرنامه است . در برخی از موارد افراد به دلایلی من جمله داشتن محکومیت های کیفری یا مالی ، اجازه خروج از کشور را ندارند یا به اصطلاح ممنوع الخروج می شوند .

اما گاهی پیش می آید افراد از ممنوع الخروجی خود اطلاع نداشته ، و در هنگامی که از برای خروج از کشور به فرودگاه مراجعه می کنند ، متوجه این ممنوعیت خود می شوند لذا برای رفع این مشکلات یک سایت با عنوان سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی به آدرس exitban.ssaa.ir طراحی شد .

در همین راستا در این مقاله به توضیحات کاملی در خصوص ممنوع الخروجی ، سامانه استعلام ممنوع الخروجی ، نحوه استعلام ممنوع الخروجی ، سامانه استعلام ممنوع الخروجی ناجا، نحوه استعلام ممنوع الخروجی قوه قضاییه و استعلام ممنوع الخروجی کیفری می پردازیم .

ممنوع الخروجی چیست ؟

ممنوع الخروجی وضعیتی حقوقی است که فرد به دلایل مختلف نمی تواند از مزر های یک کشور خارج شود . در حقیقت ممنوع الخروجی تضمینی است که قانونگذار برای جلوگیری از فرار متهمان ، در موارد کیفری و بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری و در موارد حقوقی ، برای الزام فرد به انجام تعهد خود بر اساس قوانین مدنی و ثبتی در نظر گرفته است و یا گاهی ممنوع الخروجی در اثر قرار ممنوعیت خروج از کشور صادر می شود . به طور کلی در موارد زیر طبق قانون می توان مانع از خروج افراد از کشور شد :

1اشخاصی که به موجب رای دادگاه و یا صدور اجرائیه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بدهکار شناخته می شوند .

2 کسانی که به دلیل فرار مالیاتی بدهکار محسوب می شوند .

3 کسانی که برای دریافت گذرنامه به اجازه همسر یا پدر خود وابسته اند .

4 کسانی که سفر آن ها به خارج مخالف مصالح جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و یک ابلاغیه کتبی در این خصوص دریافت کرده اند .

5 کسانی که سابقه سرقت ، تکدی گری ، کلاهبرداری و مزاحمت در خارج از کشور را داشته اند .

برای اطلاع از این که چه افرادی ممنوع الخروج هستند و این که در چه صورت می توان به حکم ممنوع الخروجی اعتراض کرد ، خواندن مقاله زیر پیشنهاد می شود .

سامانه اینترنتی استعلام ممنوع الخروجی چیست

در گذشته مسافرانی که قصد خروج از کشور را داشتند برای اینکه بدانند ممنوع الخروج هستند یا نه تنها دو راه داشتند . یا به صورت حضوری باید به اداره گذرنامه می رفتند و یا با تلفن به این اداره ، وضعیت خود را استعلام می کردند . با پیشرفت تکنولوژی و به دنبال مشکلاتی که افراد برای اطلاع از ممنوع الخروجی خود داشتند ، سامانه هایی برای استعلام ممنوع الخروجی ایجاد شد که در زیر برای آورده ایم

سامانه ممنوع الخروجی دوایر ثبتی : سایت exitban.ssaa.ir​ صرفا راجع به ممنوع الخروجی ها و رفع ممنوع الخروجی های مربوط به پرونده های دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد .

اپلیکیشن پلیس من : امکان استعلام ممنوع الخروجی با استفاده از اپلیکیشن پلیس من برای شهروندان ایجاد شده است .

سامانه ممنوع الخروجی مالیاتی : با استفاده از سامانه مالیات من به نشانی my.tax.gov.ir می توانید از وضعیت ممنوع الخروجی خود در رابطه با بدهی های مالیاتی ، استعلام بگیرید .

استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

با استفاده از سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir می توانید تنها وارد کردن کد ملی خود و بدون نیاز به مراجعه حضوری از وضعیت ممنوع الخروجی خود از کشور در رابطه با پرونده هایی که در دوایر اجرای ثبت در جریان است ، مطلع شوید .

برای استعلام ممنوع الخروجی خود ابتدا به سامانه مذکور مراجعه کرده ، سپس کد ملی و دیگر اطلاعات خود را وارد نموده و از این طریق می توانید به صورت رایگان و تنها با استفاده از کد ملی ، از وضعیت ممنوع الخروجی خود استعلام بگیرید .

برای استعلام ممنوع الخروجی در رابطه با بدهی های مالیاتی می توانید به سایت my.tax.gov.ir مراجعه کنید و در مورد ممنوع الخروجی در سایر موارد می توانید از طریق اپلیکیشن پلیس استعلام بگیرید .

نحوه استعلام ممنوع الخروجی قوه قضاییه

از تیر ماه سال 97 ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه ای را برای اطلاع اشخاص از ممنوع الخروجی راه اندازی کرد . البته این سامانه صرفا در خصوص ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی مربوط به پرونده های اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده و سایر موارد را شامل نمی شود . با توجه به راهنمای تصویری که در ادامه برای شما قرار داده شده است به راحتی می توانید ممنوع الخروجی خود را استعلام کنید :

1 ابتدا عبارت سامانه ممنوع الخروجی را در مرورگر خود جست و جو کرده و در صفحه نتایج جست و جو بر روی اولین لینک با آدرس exitban.ssaa.ir کلیک کنید که در تصویر زیر با فلش قرمز مشخص شده است .

2 همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، صفحه ای بدین شکل نمایش داده می شود . اطلاعات خواسته شده را در کادر مخصوص به آن بزنید و در پایان بر روی دکمه ارسال کلیک کنید .

سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

3 پس از انجام همه ی مراحل ، پیام زیر برای شما نمایش داده می شود . به این روش استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی هم گفته می شود .

پیشنهاد می شود برای اطلاع از این موضوع که در چه صورت متهم ممنوع الخروج می شود ، مقاله زیر را مطالعه کنید .

سامانه ممنوع الخروجی اداره مالیات

مودیان مالیاتی که میزان بدهی قطعی آن ها از ده میلیون ریال بیشتر است ، ممنوع الخروج می شوند. سامانه مالیات من ، که زیر مجموعه سایت های سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی tax.gov.ir است ، امکان این را فراهم کرده است که شهروندان با استفاده از سامانه ممنوع الخروجی اداره مالیات بتوانند از ممنوع الخروجی خود در رابطه با پرونده های مالیاتی ، استعلام بگیرند. شهروندان می توانند با ثبت نام در این سامانه ، از وضعیت ممنوع الخروجی خود، در رابطه با پرونده های مالیاتی ، بدون نیاز به مراجعه حضوری استعلام بگیرند .

شما می توانید با استفاده از نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir علاوه بر پیگیری بدهی های مالیاتی خود ، از وضعیت ممنوع الخروجی مالیاتی خود استعلام بگیرید .

سامانه استعلام ممنوع الخروجی ناجا

علاوه بر سامانه استعلام ممنوع الخروجی exitban.ssaa.ir ، امکان پیگیری وضعیت ممنوعیت خروج از طریق سامانه استعلام ممنوع الخروجی ناجا امکان پذیر است . برای دسترسی به این سامانه باید اپلیکیشن پلیس من را دانلود کنید که یکی از خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می دهد ، استعلام ممنوع الخروجی است .

هزینه استفاده از استعلام ممنوع الخروجی ناجا 5200 تومان است .

در صورتی که از این طریق موفق به دریافت استعلام ممنوع الخروجی خود نشدید ، می توانید به اداره گذرنامه مراجعه کنید .

استعلام ممنوع الخروجی کیفری

منظور از ممنوع الخروجی کیفری ،نوعی از ممنوع الخروجی است که در جریان پرونده های کیفری بوجود می آید . استعلام ممنوع الخروجی کیفری از طریق سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir امکان پذیر نمی باشد و سامانه مذکور تنها برای پرونده هایی است که در دوایر اجرای ثبت هستند . برای استعلام ممنوع الخروجی کیفری باید به اداره گذرنامه مراجعه کنید .

راه دیگر برای استعلام ممنوع الخروجی کیفری از طریق اپلیکیشن پلیس من است .

ممنوع الخروجی سامانه ثبت

استعلام ممنوع الخروجی سامانه ثبت از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور www.ssaa.ir امکان پذیر است که با استفاده از این سامانه می توانید از ممنوع الخروج بودن یا نبودن خود در ارتباط با پرونده های ثبتی اطمینان حاصل کنید. به خاطر داشته باشید که سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی exitban.ssaa.ir صرفا مربوط به پرونده های دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان اسناد و املاک کشور است .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟