تک تک واکسن ها قابل ردیابی است / هیچ واکسنی به بازار سیاه نمی رسد
حجم ویدیو: 23.87M | مدت زمان ویدیو: 00:03:16

دکتر ایرج حریرچی با بیان این که حراست وزارت بهداشت نظارت دقیقی روی روند توزیع واکسن کرونا دارد، عنوان کرد: ما پوکه های واکسن را بعد از تزریق به افراد جمع آوری می کنیم تا مطمئن باشیم هیچ واکسنی به خارج از شبکه نمی رود و به همین دلیل، اصلا ممکن نیست که واکسن کرونا به بازار سیاه برسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت توزیع واکسن در سطح کشور گفت: تا ساعت 6 بعد از ظهر دیروز، 3 میلیون و 141 هزار و 577 دوز واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده است.

وی با تاکید بر این که هیچ واکسنی از شبکه بهداشت و درمان خارج نمی شود، عنوان کرد: ما واکسن ها را بعد از دریافت، در سطح کشور توزیع می کنیم و تک تک واکسن ها قابل ردیابی است؛ به نحوی که ما می دانیم در تمام درمانگاه ها و مراکز بهداشتی چند واکسن موجود است و چند واکسن در هر مرکز به هموطنان تزریق شده است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: این ردیابی با استفاده از نرم افزاری انجام می شود که اساتید دانشگاه صنعتی شریف برای ما طراحی کرده اند؛ به نحوی که روی هر واکسن یک شماره اختصاصی وجود دارد و ما این شماره را با کد ملی فرد دریافت کننده مطابقت می دهیم و این تطبیق دادن برای ما مثل یک سند است.

حریرچی تصریح کرد: همچنین ما پوکه های واکسن را بعد از تزریق به افراد جمع آوری می کنیم تا مطمئن باشیم هیچ واکسنی به خارج از شبکه نمی رود. حراست وزارت بهداشت نیز با شدت روی این روند نظارت می کند و به همین دلیل، اصلا ممکن نیست که واکسن کرونا به بازار سیاه برسد.

وی درباره تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون و تیم های فعال در آن توضیح داد: اکنون در 613 پایگاه تجمیعی در سطح کشور واکسیناسیون کرونا انجام می شود که 594 مرکز، عادی و 19 مرکز، خودرویی است که البته ما در حال افزایش تعداد مراکز خودرویی هستیم. همچنین تا کنون 2417 تیم واکسیناسیون تجهیز شده است که 2351 تیم در مراکز عادی و 66 تیم در مراکز خودرویی فعالیت می کنند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟