مسببان شرایط فعلی دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند!

 مهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت اعلام لیست کاندیداهای شورای شهر تهران از سوی شورای ائتلاف اظهار کرد: در این زمینه هنوز فرآیند اعلام لیست به پایان نرسیده است و پس از فرآیند ثبت‌نام در مجمع عمومی شورای ائتلاف مشخص می‌شوند.

به گزارش رکنا ،  وی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله‌ای که وجود دارد ارائه یک لیست واحد در انتخابات شورای شهر تهران است که تلاش‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. البته در ارتباط با حمایت از کاندیدای ریاست جمهوری این مشکل وجود ندارد اما در رابطه با لیست شورای شهر تهران هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر این مسئله به نتیجه برسد.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین در رابطه با شعارهایی که این روزها توسط اعضای فعلی شورای شهر تهران در ارتباط با مبارزه با فساد داده می‌شود اشاره کرد و گفت: اگر کسی شعار مبارزه با فساد می‌دهد باید به آن هم عمل کند و مبارزه با فساد راه‌های بسیاری را دارد که از گذشته نیز این مسئله در دستور کار مدیریت شهری قرار داشت و کارهای عملیاتی بسیاری انجام گرفته است.

چمران اضافه کرد: مدیریت شهری در دوره گذشته عنایت ویژه‌ای به موضوع منابع نقد و غیرنقد شهرداری داشته است و موفق شدیم بودجه را براساس این دو مقوله برنامه‌ریزی کنیم و یکی از راه‌های مبارزه با فساد همین مسئله است. یکی دیگر از راه‌های مبارزه با فساد کاهش دیدارهای چهره به چهره در حوزه شهری است که در این زمینه نیز مدیریت شهری گذشته موفقیت‌های خوبی را داشته و این روند ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در ارتباط با لیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر تهران به جمع‌بندی رسیده‌اید یا خیر گفت: هنوز به هیچ لیست واحدی نرسیده‌ایم و شورای ائتلاف براساس سامانه‌ای که طراحی کرده است اقدام به ثبت‌نام و در نهایت رأی‌گیری و اعلام کاندیداها برای انتخابات پیش رو خواهد کرد که این یک فرایند تدوین شده است و در زمان خود اعلام می‌شود و اگر لیستی در این ایام اعلام و منتشر می‌شود درست نیست چرا که هنوز مشخص نیست چه کسی در لیست باشد و چه کسی سرلیست.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: در لیست کاندیداهای شورای ائتلاف تلاش می‌کنیم تعداد حداقلی برای بانوان و جوانان پیش‌ بینی کنیم به طوری که این مسئله در انتخابات مجلس نیز عملیاتی شد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای متعدد در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: روز گذشته شاهد بودیم که تعداد قابل توجهی از کاندیداهای جبهه اصلاحات ثبت نام کردند که به طبع نیز در مقابل آنها برخی از کاندیداهای نیروهای انقلاب اقدام به ثبت‌نام کردند که در انتخابات ریاست جمهوری شورای ائتلاف قاعدتا از یک نفر حمایت خواهد کرد و آن شخص رئیسی خواهد بود که البته در این دوره از انتخابات باید تیمی نیز در کنار آن حضور داشته باشد.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: ما در شورای ائتلاف و همچنین شورای وحدت مشکلی را برای حمایت از کاندیداهای مورد نظر (رئیسی) نداریم و حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

چمران در ادامه با اشاره به برخی از سرفصل‌های انجام شده از سوی مدیریت شهری در دوره گذشته در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: در ادوار گذشته با توجه به افراد کارتن‌خواب شهرداری اقدام به احداث گرمخانه‌هایی برای زنان و مردان آسیب دیده و کارتن‌خواب کرد که این اقدام بسیار قابل تقدیری بود و در این دوره نیز این روند ادامه داشته و دارد.

وی در ادامه با اشاره به مانورهای تبلیغاتی اعضای شورای شهر تهران درباره شفافیت تصریح کرد: این مسئله تنها به شعار نیست چرا که اگر قرار است اعداد و ارقام مزایده‌ها، مناقصه‌ها، اجاره‌ها شفاف اعلام شود باید تمام آانها در سامانه شفافیت بارگذاری شود و به قول معروف گزینشی عمل نشود.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین در رابطه با نظرسنجی‌های انجام شده در خصوص مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: بنابر آخرین نظرسنجی انجام شده میزان مشارکت حدود 40 درصد است که این موضوع ناشی از شرایط اقتصادی و عملکرد نامناسب دولتمردان است و جالب است کسانی که در این زمینه مقصر وضع موجود هستند مجددا برای کاندیداتوری ثبت‌نام کرده‌اند.

چمران گفت: البته با کنار کشیدن مردم و عدم رأی‌دادن آنها چیزی درست نمی‌شود و برای پایان یافتن این شرایط مردم باید پای صندوق‌های رای بیایند و هرچقدر مشارکت بیشتر باشد می‌توانیم به شرایط کمک کنیم و قطعا با آمدن آقای رئیسی شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.

وی همچنین در رابطه با بازپس‌گیری املاکی که در اختیار برخی افراد بوده است اشاره کرد و گفت: این مسئله در دوره ما نیز وجود داشت و دارد و ما بسیاری از املاکی در اختیار افراد مختلف وجود داشت باز پس گرفتیم و در این دوره ادامه داد.

وی با اشاره به تاکید شورای ائتلاف بر ورود افراد متخصص و کارآمد در شورای شهر تهران گفت: باید حداقل 15 متخصص در شورای شهر تهران حضور داشته باشند و ما در شهرداری تعداد زیادی نیروی متخصص و باتجربه داریم و باید از آنها به نحو مطلوب استفاده کنیم و هرچقدر میزان این افراد بیشتر باشد قاعدتا شورای شهر و شهرداری کارآمدی خواهیم داشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 688009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟