حناچی درباره انتشار فیش حقوقی مدیران شهری توضیح داد

به گزارش رکنا، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری ضمن ارائه گزارش در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران اظهار داشت: تلاش کردیم در شهرداری تهران متفاوت عمل کنیم و مسیر ۳۰ ساله را تغییر دهیم قطاری با سرعت در حوزه شهری در حرکت بود که برای تهران عارضه داشت. این قطار سبب از بین رفتن باغات و بخش‌های تاریخی تهران می‌شد که آن را متوقف کردیم.

وی افزود: شهر قبلا با ۲۵ سرمایه‌گذار اداره می‌شد و این مسأله عارضه سنگین برای دیگران داشت ولی اکنون شرایط برای ساکنان تهران که بیش از ۸.۵ میلیون نفر هستند متفاوت شده و اقدامات زیادی برای این افراد انجام گرفته است.

شهردار تهران در دفاع از عملکرد خود گفت:‌شعار و عمل‌مان را یکی کردیم و سند چشم‌انداز طرح جامع تهران را در نظر گرفتیم در ۳۰ ماه گذشته در حوزه فنی وعمرانی و شهرسازی اقدامات خوبی صورت گرفته و هر چند در برخی از حوزه‌های شهری رنکینگ خوبی نداریم ولی تلاش شده که اصلاحات لازم انجام گیرد البته بخشی از موضوعات حاکمیتی و دولتی است.

دو پروژه شهری جدید افتتاح می‌شود

حناچی ادامه داد: مجموعه خیالستان، گل‌باغ، نیایش، باغ‌راه حضرت فاطمه و بهسازی میدان امام خمینی همچنین پروژه امیرکبیر و میدان هفت‌تیر انجام گرفت و به زودی پروژه ولیعصر جنب پارک دانشجو و پروژه رازی جنب برج طغرل افتتاح می‌شود.

شرط بلندمرتبه سازی در تهران

وی با بیان اینکه بی‌انضباطی‌ها را به ویژه در منطقه ۲۲ کنترل کردیم گفت:‌البته بلندمرتبه‌سازی الزام است و از ابزارهایی است که با طرح‌های مصوب می‌توان آن را تطابق داد. البته بلندمرتبه‌سازی فقط در پهنه‌های شناسایی شده امکان انجام دارد.

سامانه تهران من ۳ میلیون کاربر دارد

شهردار تهران با اشاره به اینکه سامانه تهران من بیش از سه میلیون کاربر دارد گفت:‌شفاف کردن فعالیت‌های تهران به خوبی انجام گرفته و تراز مالی به روز شهرداری تهران نیز اعلام می‌شود.

شهردار تهران درباره اوضاع حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: بیشترین منابع در شهرداری تهران در حوزه حل و نقل عمومی هزینه می‌شود که البته به دلیل شرایط تحریم و کرونا با مشکلاتی مواجه شدیم ولی به طور کلی کار اصلی ما گره‌ای بود که در زمینه قطار ملی باز شد و در مرحله اخذ استانداردهای بین‌المللی هستیم این مسیر اصلی‌مان که با حمایت دولت تعقیب و پیگیری خواهد شد.

بدهی ۳۰ هزار میلیاردی دولت به شهرداری به دلیل ساخت و سازهای بدون پروانه

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آمار بدهی‌های دولت به شهرداری تهران گفت: مطالبات ما از دولت در حوزه‌های مختلف است از جمله مطالبات مربوط به مصوبه صرفه‌جویی سوخت، سوبسیدی که در زمینه حمل و نقل عمومی گرفته می‌شود،‌اوراق مشارکت و ساخت و سازهای بدون پروانه دستگاه‌های دولتی که همین بخش آخر فقط ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای شهرداری داشته است و در واقع ساخت و سازهای بدون پروانه این مقدار بدهی را بر جای گذاشت.

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد برخی از تخلفات انجام گرفته در منطقه ۳ تهران و اینکه آیا عدالت در برخورد با این تخلفات انجام می‌شود یا خیر گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از این موضوع بهره‌مند می‌شویم حکم قطعی روشنی نیست که استفاده کنیم به هر حال از قبل بی‌نظمی‌های مطلق در شهرداری بود که ما به سمت نظم رفته‌ایم و اطلاع‌رسانی‌های در این زمینه صورت می‌گیرد.

پروژه‌های ناقص برای مدیران بعدی نمی‌گذاریم

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود مدیران شهرداری تهران پروژه‌های ناقصی را در روزهای پایانی مدیریت خود خواهد داشت گفت: اگر پروژه‌ای بی‌کیفیت و ناقص باشد آن را افتتاح نمی‌کنیم و اگر چنین مسأله‌ای اتفاق افتد می‌توانید اعتراض کنید البته ممکن بوده پروژه‌ای مثل پروژه پیاده‌راه حضرت فاطمه (س) که وسعتی حدود ۸ کیلومتر دارد ۴ نقطه عطف در نظر گرفتیم که بخش بخش افتتاح می‌شود و چون مسیر طولانی است ممکن است تا آخر دوره فعالیت شهرداری بخشی از آن باقی بماند. ولی برای مترو چون موضوع ایمنی مطرح است به صورت کامل آن را افتتاح می‌کنیم.

شورای شهر ترکیبی بهتر از شورای یکدست است

حناچی درباره موضوع انتخابات پیش‌روی شورای شهر گفت: نظر من شورای شهر ترکیبی است چرا که اگر نقطه نظرات یکدست باشد نتایج مؤثری نخواهد داشت در حال حاضر ایده‌ال، حداکثر مشارکت عمومی است میزان مشارکت که بالا باشد کیفیت فضای انتخابات هم افزایش می‌یابد و اینکه میزان مشارکت‌ها کاهش یابد به نفع تهران و آینده شهر نیست و ممکن است کسانی وارد این عرصه شوند که اگر رقابت جدی باشد امکان حضور نداشته باشند.

انتشار فیش مدیران شهرداری به صلاح نیست

وی درباره حقوق و دستمزد مدیران شهری و انتقادهای وارده مبنی بر منتشر شدن فیش حقوقی مدیران در سایت شفافیت گفت: در دستمزد و حقوق یک حقوق ثابت و یک حقوق متغیر داریم که به فعالیت مدیران بستگی دارد اگر مجمع شرکت یا سازمان‌ها به موقع برگزار شود در این زمینه تأثیرگذار است و از آنجایی که منافع شهر مهم است تشویقی برای مدیران در صورت موفقیت‌ها در نظر می‌گیریم که میزان ثابتی نیست انتشار فیش مدیران به صلاح نیست و برخی نمی‌خواهند فیش‌شان منتشر شود چون یا وام گرفته‌اند یا مسائل دیگری مطرح است که رغبت به انتشار آن ندارند البته میزان حقوق پایه را می‌توان مشخص کرد که آن هم عدد مشخصی نیست و مسائل مختلف در آن تأثیرگذار است.

بی اطلاعی حناچی از واگذاری برخی از املاک در دارآباد

شهردار تهران در پاسخ به پرسش ماجرای واگذاری برخی از املاک در منطقه دارآباد تهران به دولت و یک انجمن خیریه گفت: اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم اجازه دهید این مسأله را بررسی کنیم و بعد توضیح دهم.

سرانجام پرونده دو شهردار منطقه دستگیر شده

وی در پاسخ به پرسش سرانجام پرونده دو شهردار منطقه دستگیر شده اظهار داشت:‌دستگاه‌های نظارتی پیگیر این قضیه هستند ولی حکم صادر نشده و پرونده مفتوح است که امیدوارم برائت حاصل شود.

واکنش حناچی به استخراج رمز ارز در شهرداری

حناچی درباره تخلف استخراج بیت کوین و رمز ارز در مرکز مشاوره شهرداری اظهار داشت: هر جا برق فراوان و فضا باشد امکان بروز این تخلف است از ابتدای دوره ای که من به شهرداری آمدم گزارشات مکرری در این زمینه واصل شده البته باید توجه داشته باشید که وظیفه ما تولید رمز ارز نیست ولی اگر نظارت نباشد ممکن است تخلف بروز یابد که ما برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 686312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟