جلوگیری از سفر بیش از هزار بیمار مبتلا به کرونا در ماه

داریوش باقرجوان اعلام کرد: در ماه های اخیر با استفاده از سامانه ماسک ، ماهانه به طور متوسط از سفر بیش از هزار مسافر مبتلا به کرونا از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری جلوگیری کرده ایم.

به گزارش رکنا، در روزهای اخیر، برخی مسئولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرده اند که برخی با وجود اینکه می‌دانند تست کرونای آن‌ها مثبت شده است و برگه تست‌شان را در اختیار دارند، اما اقدام به شکستن قرنطینه کرده و به قصد مسافرت کیلومترها از شهر خود دور می‌شوند.

در پی این اظهارات داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سامانه ماسک از ابتدای آغاز طرح چک کردن وضعیت سلامت مسافران و از همان روزی که پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دسترس حوزه حمل و نقل قرار گرفت، فعال شده و همچنان نیز فعال است و هیچ مسافری که تست کرونای او مثبت شده و هنوز از ایام قرنطینه او نگذشته، نمی تواند از طریق سیستم حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت برود.

وی افزود: از زمانی که توانستیم به پایگاه داده وزارت بهداشت متصل شویم، هر مسافری که می‌خواهد بلیت اینترنتی خریداری کند یک بار در این سامانه چک می شود و اگر تست کرونای او مثبت شده باشد به او بلیتی فروخته نمی‌شود و برای مرحله دو زمانی که این مسافر بخواهد اقدام به انجام سفر جاده‌ای کن نیز قبل از اینکه به او بلیت داده شود و بخواهد سوار وسایل حمل‌وقنل عمومی جاده‌ای شد نیز کد ملی مسافران در سامانه ماسک چک می شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: نظارت بر اجرای درست و دقیق این سیستم بلیت فروشی به صورت لحظه ای و مستمر در حال انجام است و انجام می شود و کسی بر این اساس نمی‌تواند با وجود ابتلا به ویروس کرونا سوار وسایل حمل و نقل عمومی شود.

باقر جوان گفت: به طور متوسط ماهانه بیش از هزار نفر مسافر که هنوز از ایام قرنطینه‌شان نگذشته به پایانه‌های مسافری مراجعه کرده اما اجازه سفر به آن‌ها داده نمی‌شود که البته اکثر این مسافران از اینکه هنوز ایام قرنطینه‌شان تمام نشده است، اطلاعی ندارند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟