واکسن کرونا چه زمانی ایجاد ایمنی ایجاد می کند؟ / اعلام زمان پایان واکسیناسیون 80 ساله ها

دکتر جعفر صادق تبریزی از پایان واکسیناسیون افراد بالای 80 سال تا 15 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش رکنا، دکتر جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که نیازی به ثبت نام برای واکسن کرونا نیست، عنوان کرد: بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار فرد بالای ۸۰ سال کشور در صورت تامین واکسن، حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه واکسینه می‌شوند.

وی افزود: پس از این مرحله، به صورت پیامکی و تلفنی به افراد بالای ۷۵ سال برای واکسیناسیون اطلاع رسانی خواهد شد. البته بیشترین حجم واکسیناسیون مربوط به مرحله چهارم است که حدود ۴۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

تبریزی تاکید کرد: تمام واکسن های تولیدشده برای کرونا دو نوبته هستند و افراد در هر نوبت یک دوز را دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ادامه داد: در واکسن آسترازنکا ، دوز دوم سه ماه بعد از دوز اول تزریق می شود، اما در بقیه واکسن ها، دوز دوم، یک ماه بعد از دوز اول تزریق می شود.

تبریزی با بیان این که «تزریق دوز اول واکسن به هیچ وجه ایمنی ایجاد نمی کند» اظهار داشت: ایمنی در برابر ابتلا به کرونا حدود دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن در بدن حاصل می شود.

وی تصریح کرد: بنابراین افرادی که واکسن زده اند، نباید در کنار گذاشتن رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به پیشگیری از ابتلا به کرونا عجله کنند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟