حال رئیس کمیسیون بهداشت مجلس پس از تزریق واکسن ایرانی کرونا چگونه است؟

واکسن ایرانی کرونا در حال انجام مراحل کارآزمایی بالینی است و روز گذشته به چند داوطلب برای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت تزریق شد.

به گزارش رکنا، حسینعلی شهریاری که دیروز یکی از اولین داوطلبان تزریق واکسن کرونای کوو ایران برکت در مرحله سوم مطالعات این واکسن بود، در خصوص وضعیت جسمانیش بعد از تزریق این واکسن گفت: قبل از تزریق این واکسن از من تست PCR گرفته شد و پس از آن آنکه نتیجه آزمایش منفی شد و در شرایطی که وضعیت جسمانیم طبیعی بود، روز گذشته به من واکسن برکت تزریق شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدا را شکر از دیروز که این واکسن را تزریق کردم با عوارضی رو به رو نبودم و خوشبختانه دچار هیچ گونه عوارض و علامتی نشدم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه بیشتر مردم کره جنوبی برای مقابله با کرونا واکسن فایزر تزریق کرده اند و همچین با وجود عوارض بحث برانگیز این واکسن در خصوص لخته شدن خون ما چند هزار دز واکسن آستروزنکا ساخت کره جنوبی را وارد کشور کرده ایم؟، توضیح داد: این واکسن از سهمیه ما در کووکس بوده و در کشور جنوبی تولید شده و از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تایید قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به اینکه واکسن‌های بسیاری در دنیا موجود است و هر فردی هر کدام را بخواهد، استفاده می‌کند، در خصوص عوارضی نظیر لخته شدن خون در این واکسن افزود: این عارضه بسیار نادر است و ممکن است از هر ۲۵۰ هزار نفر یک نفر دچار آن شود./میزان  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟