وعده مجلس برای پیگیری تخلف ثبت نام واکسن / هم واکسن کم داریم ، هم یخچال + فیلم
حجم ویدیو: 12.10M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39

صبح امروز اعلام شد که ثبت نام واکسیناسیون واکسن برای سالمندان بالای 60 سال آغاز شده است و این هموطنان برای اینکه به واکسن کرونا برسند و دریافت کنند باید به پایگاه های سلامت در محلات خود مراجعه کنند و ثبت نام کنند. در ادامه این خبر آمده بود که اقوام و نزدیکان سالمندان این گروه سنی نیز می توانند با در اختیار داشتن کارت ملی این افراد برای ثبت نام به جای آنها مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، در حالیکه این تصمیم خطرناک به حالت اجرایی در آمده بود و سالمندان یا افرادی به جای آنها به خانه های سلامت مناطق مراجعه کرده بودند تا در این موقعیت پرخطر که با تجمع و ایجاد صف ، احتمال ابتلای آنان افزوده می شد اقدام به ثبت نام کرده و متصدیان خانه های سلامت هم در حال نوشتن نام آنها در لیست نوبت دریافت واکسن بودند خبر آمد که اصلا خبری از ثبت نام نیست و وزارت بهداشت تصمیمی برای ثبت نام سالمندان ندارد!

ورود مجلس به آشفته بازار واکسن در ایران

وقتی که تناقض میان روند ثبت نام حضوری واکسن کرونا در مراکز بهداشتی با صحبت های مسئولان وزارت بهداشت را با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در میان گذاشتیم، دکتر حسینعلی شهریاری نیز تاکید کرد که این کار برخلاف روالی است که پیش از این توسط وزارت بهداشت اعلام شده بود و مجلس حتما این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی در گفت و گو با رکنا تصریح کرد: قرار بر این بود که وزارت بهداشت سامانه ای تشکیل دهد تا مردم در آن ثبت نام کنند و قرار نبود ثبت نام ها به صورت حضوری باشد. این صحبتی است که چند روز پیش رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد و قرار بود اول وزارت بهداشت سامانه را راه بیندازد و بعد از مردم برای دریافت نوبت واکسن کرونا ثبت نام کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز تاسف از تاخیر وزارت بهداشت در راه اندازی سامانه ثبت نام برای واکسیناسیون کرونا عنوان کرد: همین افرادی هم که اکنون به صورت حضوری ثبت نام می کنند، هنوز واکسنی برایشان نیامده است و صف هایی که اکنون برای این منظور تشکیل شده، صف های خطرناکی است که احتمال شیوع کرونا را بالا می برد.

هم واکسن کم داریم و هم یخچال

نکته دیگر این است که با وجود این که طبق اعلام مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران تا کنون نزدیک 2 میلیون و 100 هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده، اما براساس آمار رسمی مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از 21 بهمن تا کنون تا کنون حدود 784 هزار دوز واکسن کرونا در میان ایرانیان توزیع شده است و این مساله از روند بسیار کند واکسیناسیون کرونا در کشورمان حکایت دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس علت اصلی کند پیش رفتن واکسیناسیون کرونا را تعداد کم واکسن های تامین شده واکسن در کشور دانست و تاکید کرد: وزارت بهداشت بخش زیادی از واکسن هایی را که تا کنون وارد کرده، برای تزریق نوبت دوم افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند، نگه داشته است و به همین دلیل، تا واکسن های بیشتری تامین نشود، سرعت واکسیناسیون نیز بالا نمی رود.

وی در پایان مشکل دیگر کند پیش رفتن روند واکسیناسیون کرونا را کمبود یخچال مخصوص برای واکسن روسی توصیف کرد و گفت: واکسن اسپوتنیک وی حتما باید در دمای زیر 20 درجه زیر صفر نگه داشته شود که تعداد یخچال های موجود در این زمینه در کشورمان کم است؛ اما واکسن های داخلی به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از یخچال های موجود در کشور به صورت گسترده می توان آنها را توزیع کرد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 681397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟