کسانی که برای روزه گرفتن در سختی هستند بعد ازکرونا روزه بگیرند

پزشکان می گویند : روزه تاثیر آنچنانی بر ابتلا شدن افراد به کرونا ندارد، اما افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شدند، بیمارند یا نیاز به دارو دارند، احساس ضعف و ناتوانی می‌کنند، دوران بهبودی خود را هنوز نگذرانده اند و گرفتن روزه برای آن‌ها سخت است می‌توانند بعد از کرونا قضای روزه خود را به جا آورند.

به گزارش رکنا ، کرونا هم مثل مابقی بیماری هاست بنابراین افرادی که در سختی‌ها و با ضعف عمومی شدید مواجه شدند در این شرایط روزه نگیرند، اما بعداً قضای روزه خود را می‌توانند به جا بیاورند.

روزه گرفتن در ابتلای افراد به کرونا ویروس هیچ تاثیری ندارد چرا که بیشتر کادر درمان که هم اکنون در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، روزه هستند و اگر روزه تاثیری بر ابتلا به کرونا داشت این افراد روزه نمی‌گرفتند.

متخصصان معتقدند: کسانی که می‌خواهند روزه خود را در شرایط کرونایی به جا بیاورند، مسائل بهداشتی را رعایت کنند، ماسک بزنند، در خانه بمانند و از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند، در شلوغی‌ها و اماکن عمومی حضور نیابند و هنگام افطار و سحر تغذیه مناسب داشته باشند.

اگر کسی که به کرونا هم مبتلا نشده است به دلایل مختلف از جمله تشنگی و ضعف عمومی بدن برای روزه گرفتن در عذاب و سختی است می‌تواند پس از کرونا روزه خود را به جا بیاورد.

با توجه به شرایط کرونایی روزه‌داران در وعده افطار و سحری خود از غذا‌های پُر پروتئین، میوه تازه، آبمیوه تازه و مایعات زیاد استفاده کنند.

روزه‌داری و عبادات برای سلامتی روح و جسم انسان است اگر فردی احساس می‌کند که با روزه‌داری بدنش دچار آسیب می‌شود خیلی برایش واجب و ضروری نیست روزه بگیرد، چون جسم امانتی است در اختیار ما و فردای قیامت باید پاسخگوی باشیم که چطور از آن استفاده کردیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 678383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟