تهرانی ها دارند از کرونا می میرند / نیروهای نظامی کجا هستند؟ + فیلم
حجم ویدیو: 12.99M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00

کرونا در کشورمان طی هفته های اخیر در وضعیت خطرناک و قرمز قرار گرفته است، درحالی که هنوز هم بخشی از مردم با حضور در تجمعات موجب وخیم تر شدن اوضاع می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، متاسفانه مسافرت ها و دورهمی ها از ابتدای سال 1400 وضعیت آمار کرونا در کشور را وخیم تر کرده است به طوری که وزیر بهداشت هشدار داده تا هفته آخر فروردین و هفته اول اردیبهشت ماه 1400 بدترین اوضاع کرونا از ابتدای همه گیری این ویروس را در کشور شاهد خواهیم بود.

علاوه بر این دکتر زالی، فرمانده مقابله با کرونا در تهران نیز به طور مستمر هشدار می دهد که وضعیت کرونا در پایتخت بسیار نامطلوب و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم نیز تنها در حد الفاظ است و آن طور که باید موارد بهداشتی رعایت نمی شود.

اکنون علاوه بر تهران در بسیاری از شهرهای قرمز و نارنجی کشور نیز رستوران ها، پارک ها و مراکز خرید و امثالهم باز هستند و مردم همچنان تجمع می کنند و یا در صف مواد غذایی قرار می گیرند.

همانطور که اشاره شد و در فیلم های خبرنگار رکنا دیده می شود، با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تعداد زیادی از مردم، متاسفانه بخشی از مردم نیز پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند. این وضعیت می تواند شرایط کرونا در کشور را خطرناک تر و کادر درمان را نیز خسته تر کند.

بنابراین لازم است تا ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه اقدامات سخت گیرانه و جدی تری انجام دهد. اگرچه وزیر بهداشت در هفته گذشته از نیروهای انتظامی درخواست کرده تا با هنجارشکنان و کسانی که نسبت به رعایت موارد بهداشتی درست عمل نمی کنند، مقابله کنند اما آن ها نیز نسبت به این موضوع اقدامی نشان نداده اند.

پلیس تهران : دستوری به ما داده نشده است

بنا به پرس و چوی خبرنگار اجتماعی رکنا از روابط عمومی ناجا، به خبرنگار رکنا گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا قانون خاصی برای مقابله با عدم فاصله گذاری اجتماعی توسط بخشی از مردم ارائه نکرده است اما در حوزه اصناف، پلیس اماکن می توانند پاسخگوی عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی اصناف باشند. کلیه مواردی که باید در مقابله با هنجارشکنان و متخلفان مقررات بهداشتی انجام شود، بایستی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شود.

وضعیت شهر قرمز کرونایی تهران از نگاه خبرنگار

آزاده مختاری -دبیر  اجتماعی رکنا در تشریح وضعیت نامناسب پروتکل ها و تجمعات خطرناک بخشی از مردم در صفحه فضای مجازی خود نوشت: دیشب دو فیلم از وضعیت تردد مردم در شهر تهران قرمز منتشر کردم با این سوال که نیروهای نظامی برای کنترل شهر قرمزی که بیمارستان هایش دیگر تخت خالی ندارند ولی مردم شهر در پارک در حال تفریح حتی بدون ماسک و یا در صف های طویل و غیر ضروری آش ایستاده اند چرا  ورود نمی کنند؟

وی در ادامه نوشت: در مقابل بعضی از مردم از من سوال میکردند تو آنجا چه میکنی! عزیز! به حتم من خبرنگار نرفته بودم برای آش خریدن یا تفریح در پارک!

واقعا چه زمان و چگونه مسئولیت اجتماعی را فراموش کردیم حتی به قیمت از دست دادن سلامت خود و عزیزان! تهران قرمز است! این شهر دیگر تخت خالی برای پذیرش بیمار کرونایی ندارد. کادر درمان خواهش میکنند مراقبت کنیم ، خواهشی برای حفظ جان خودمان. لطفا در صورت غیرضروری بودن از خانه خارج نشوید باور کنید جانتان در خطر است. مسئولان محترم! این شهر قرمز است و جان مردمش در خطر "مرگ". تاکید میکنم در "خطرمرگ" لطفا کمی مسئول باشید . یا شهر را تعطیل کامل کنید و یا نیروی های نظامی برای کنترل تردد ها و نظارت بر فاصله گذاری ها وارد شوند.

مردم شهر من در خطر جدی مرگ هستند و من به عنوان خبرنگار اجتماعی از شما خواهشمندم تا تامین آن #واکسن_کرونا یی که نمیدانم چه زمانی خلاصه تامین میشود  به داد این شرایط برسید و با محبت نه با خشم به مردم تاکید کنید که مراقب جان خود باشند. با تشکر

آزاده مختاری، خبرنگار اجتماعی

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟