روحانی:شرکت های خصوصی برای گرفتن مجوز مستقیم به دفتر رئیس جمهور مراجعه کنند
حجم ویدیو: 7.76M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08

امروز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در مراسم افتتاح طرح های وزارت نفت به ارائه توضیحاتی درباره نحوه شیوع کرونای انگلیسی در کشور و آخرین وضعیت واردات واکسن توسط بخش خصوصی پرداخت.

کرونای انگلیسی از عراق آمده

به گزارش رکنا، رئیس جمهور درباره نحوه ورود کرونای انگلیسی به کشور توضیح داد: کسی به دنبال علت‌های غلط نگردد و من به عنوان مسئول ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس‌جمهور به مردم ایران می‌گویم که عامل اصلی مشکل ما در این روزها ورود ویروس انگلیسی به داخل کشور است که از عراق وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه سفرها در گسترش کرونایی انگلیسی تاثیر گذار است، گفت: هر کجا پروتکل را رعایت نکنیم، دچار مشکل می شویم. باید در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم. امیدوارم با مراعات مردم رعایت و واکسنی که به دست ما می رسد، از این پیک عبور کنیم. البته باید توجه داشته باشیم که هنوز به اوج این پیک نرسیده‌ایم و هفته آینده در برخی استان‌ها شرایط سخت‌تری خواهیم داشت.

روحانی ادامه داد: امیدواریم از این پیک خارج شویم و اگر جهش این ویروس نبود، ما این پیک را در کشور نداشتیم . ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و از آن‌جا وارد استان‌های هم‌جوار شده و بعد نیز به سراسر کشور کشید. این ویروس شدت عمل نشان می‌دهد و با سرعت منتقل می‌شود و با ویروس ووهان متفاوت است؛ این اساس مشکل ما در پیک چهارم است.

کلید حل مشکل کرونا، واکسن است

رئیس جمهور با بیان این که کلید حل مشکل کرونا واکسن است، تاکید کرد: اکنون اتفاقا شرکت های خصوصی راحت تر می توانند واکسن ها را وارد کنند. ما نمی‌توانیم منتظر واکسن داخلی در تابستان باشیم. باید در اردیبهشت و خرداد که بسیار حیاتی است، از واکسن وارداتی استفاده کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: هر شرکتی که برای ورود واکسن کوچکترین مشکلی دارد، به دفتر رئیس جمهور نامه بنویسد. من مستقیم مسأله را دنبال می کنم، زیرا در هفته های آینده به راحتی می توانیم میلیون ها دوز واکسن کرونا وارد کنیم. واکسن می تواند مردم را از مرگ بخوبی مراقبت کند.

گفتنی است؛ این صحبت های رئیس جمهور در شرایطی بیان می شود که دیروز دکتر عبدالرضا عزیزی، عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور و رئیس پیشین کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با رکنا تصریح کرد: شرکت های خصوصی ایرانی، در زمان پیش خرید، تعداد قابل توجهی واکسن خریداری کرده اند و تنها معطل اجازه دولت برای انتقال به کشور هستند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟