اگر واکسن کرونا نرسد فاجعه انسانی در کشور رخ می‌ دهد

به گزارش رکنا، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به آمار بالای مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور و مقایسه آن با آمارهای جهانی گفت: راهی جز لاک داون شهرها و واکسیناسیون گسترده در مقابل این فاجعه انسانی که در حال رخ دادن است، نداریم.

دکتر علی بیرجندی نژاد ، ضمن هشدار به مسئولین امر گفت: رتبه‌ کشور در مرگ و میر در حال ارتقاء است و حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون گسترده و عمومی نابخشودنی است. اگر وزارت بهداشت در نوروز به هر علتی نتوانست موثر وارد میدان شود لااقل در واکسیناسیون گسترده قافیه را نبازد. انتظار همه جامعه از شخص وزیر و مجموعه وزارت بهداشت تهیه واکسن، واکسن و واکسن است.

وی وضعیت بیمارستان‌ها را غیرقابل باور خواند و گفت: به اذعان بسیاری از همکارانمان در بسیاری از اورژانس‌ها نزدیک به تکمیل ظرفیت هستیم و ادامه این روند باعث خواهد شد تختی برای بستری بیمار جدید نداشته باشیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مسئولین به جای اقدام عاجل در پی یافتن مقصر هستند؛ خرج کردن از مردم و اتهام زنی به آن‌ها نیز راحت‌ترین مسیر برای عده‌ای شده است؛ یک روز سفرهای نوروزی و روز دیگر صف‌های مرغ مورد اتهام است.

بیرجندی نژاد افزود: متاسفانه برخی بسیار راحت از رسیدن آمار فوتی‌ها به ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ نفر در روز سخن می گویند؛ آیا کشوری که با بحران جمعیتی روبرو است و نرخ موالیدش در سال گذشته بهت آور است؛ اینقدر راحت باید از جان دادن سرمایه های انسانی و نیروی کار خود بگذرد.

وی ادامه داد: امروز واکسن ضروری است اگر امروز واکسن داخلی به مردم نمی‌رسد نباید منتظر فردا شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟