سرعت 7.3 برابری شیوع موج چهارم کرونا در ایران نسبت به موج قبلی

اطلاعیه توصیه ها و ملاحظات رسانه ای در زمینه اطلاع رسانی موج چهارم کرونا در کشور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در این اطلاعیه آمده است:

«1. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا کماکان ناشناخته و غافگیرکننده است و به دلیل همین خصوصیات، مدل رفتاری خاص یا درمان مشخص قطعی در مواجهه با کرونا وجود ندارد.

2. متاسفانه بعد از فروکش آمار ابتلا و مرگ و میر موج سوم کرونا در کشور که منجر به عادی پنداری عمومی گردید، شاهد کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور از حدود 83 درصد به 58 درصد به عنوان یکی از عوامل اصلی شیوع مجدد کرونا هستیم.

3. نوع فعلی ویروس کرونا در کشور قدرت سرایت بسیار بالاتری از انواع قبلی دارد و با سرعت بسیار شدیدتری از موج های قبلی (7.3 برابر شدیدتر از موج های قبلی) سراسر کشور را در برگرفته است.

4. نکته قابل توجه این که هم اکنون این موج در بسیاری ازکشورها از جمله ترکیه، فرانسه و ... با افزایش آمار موارد ابتلا و بستری همراه است و موج جدید منحصر به یک کشور یا منطقه خاص نیست.

ملاحظات رسانه ای برای اقدام سریع

1. اولویت قراردادن تعطیلی ده روزه به عنوان عامل اصلی توقف شیوع و تلفات کرونا براساس مصوبات ستاد ملی.

2. ایجاد مطالبه عمومی برای استفاده از ماسک و تعطیلی مشاغل و ادارات براساس مصوبات ستاد ملی.

3. اولویت قراردادن تلاش همگانی برای مقابله با کرونا در هر گونه تولید و نشر محتوی پرتکرار و پرحجم و جلوگیری از هرگونه دو گانه سازی – تقابل و ... در شرایط حساس کنونی که اکثر شهرهای پر جمعیت کشور قرمز شده اند.

4. ارسال مستمر سوالات، ابهامات، شبهات، شایعات و القائات مطروحه در موضوع کرونا به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به عنوان دبیرخانه کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی برای پیگیر و پاسخ دهی مناسب.»

گفتنی است؛ شیوع موج چهارم کرونا در ایران از هفته دوم فروردین منجر شده است که براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، 257 شهرستان کشور در وضعیت قرمز و 129 شهرستان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار داشته باشند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 676370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟