کرونای موشکی در ایران / 600 کشته در روز! + فیلم
حجم ویدیو: 40.26M | مدت زمان ویدیو: 00:05:30

ایرج حریرچی با انقاد از جلوگیری نکردن از مسافرت ها در ایام نوروز تصریح کرد: نمی توانم بگویم چه کسانی با برقراری این تعطیلی مخالفت کردند.

برخی افراد اقتصاد و گردشگری را بر شیوع کرونا ترجیح می دهند

به گزارش رکنا، دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی مقابله با کرونا در سراسر دنیا را سرشار از اشتباه دانست و گفت: ما با پدیده ای مواجهیم که همچنان شناخت علمی دقیقی از آن وجود ندارد، معمولا غیرقابل پیش بینی است و قضاوت های مختلفی درباره آن وجود دارد.

وی افزود: برخی افراد که با کرونا به صورت علمی برخورد می کنند، گاهی بین کرونا و سایر اولویت ها اشتباهاتی انجام می دهند و به طور مثال، اقتصاد یا گردشگری را بر جلوگیری از شیوع کرونا ترجیح می دهند.

حریرچی با انقاد از جلوگیری نکردن از مسافرت ها در ایام نوروز تصریح کرد: تاکید ما به عنوان وزارت بهداشت این بود که از فرصت طلایی عید استفاده کنیم و با تعطیلی مشاغل و جلوگیری از سفرها جلوی شیوع کرونا را بگیریم، اما برخی افراد در ستاد ملی مبارزه با کرونا وزن دهی متفاوتی برای کرونا نسبت به سایر اولویت های قائل بودند.

معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که چه افرادی جلوی تعطیلی سراسری در ایام نوروز را گرفتند، گفت: من نمی توانم بگویم چه کسانی با برقراری این تعطیلی مخالفت کردند.

85 درصد شهرهای ایران قرمز و نارنجی هستند

حریرچی ضمن ارائه آمار تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کشور از نظر شیوع کرونا عنوان کرد: اکنون مجموعا 85 درصد شهرهای ایران در وضعیت قرمز و نارنجی به سر می برند و تمام مراکز استان ها در شرایط قرمز قرار گرفته اند.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: وضعیت تشدید شیوع کرونا قبلا پلکانی بود، بعدا آسانسوری شد و اکنون رفته رفته موشکی می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: پیش بینی وزیر بهداشت این است که این موج بدتر از موج های قبلی خواهد بود، تخمین های نرم افزار ماسک وزارت بهداشت نیز نشان می دهد که تعداد فوتی های ما به 600 نفر در هر روز می رسد.

حریرچی با بیان این که برخی کارشناسان معتقدند این آمار محقق نمی شود، عنوان کرد: برخی دوستان که به بعضی آقایان مشاوره می دهند، می گویند که چون در برخی مناطق به ایمنی جمعی رسیدیم، ممکن است به آن شرایط نرسیم.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: دیروز 2400 نفر در سراسر کشور بستری شدند و بین 10 تا 15 درصد این افراد فوت خواهند کرد؛ بنابراین احتمال رسیدن تعداد مرگ ها به 300 نفر زیاد است.

پیشنهاد تعطیلی سراسری به ستاد کرونا ابلاغ شده

حریرچی با تاکید بر لزوم اعمال تعطیلی سراسری در سطح کشور گفت: پیشنهاد رسمی ما که از طرف مسئولان ستاد کرونای استان تهران و سایر دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده، تعطیلی شدیدتر است. این پیشنهاد نیز به ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است.

وی افزود: نقطه ضعف اساسی ما این است کسانی که به کرونا مبتلا هستند، دائما در سطح شهر می گیرند و کم هزینه ترین کار جلوگیری از تردد این افراد در سطح شهر است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که این وزارتخانه درباره تشدید نظارت ها نیز پیشنهاد خود را ارائه داده است، گفت: یکی یگر از مصوبات خوبی که امیدواریم در دو سه روز آینده نهایی شود، تغییر معیار رنگ بندی هاست تا محدودیت های سخت تر به آسانی اعمال شود.

حریرچی در پایان تاکید کرد: تنها راه این است که تا وقتی به واکسیناسیون می رسیم، محدودیت ها را بیشتر کنیم و مردم همکاری بیشتری انجام دهند. اگر این اتفاقات نیفتد، همچنان از نظر شیوع کرونا مشکل خواهیم داشت. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 675392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟