پرونده مرگ 21 مهمان نوروزی در سیل شیراز به نتیجه رسید + فیلم حادثه
حجم ویدیو: 3.86M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59

به گزارش رکنا، با گذشت نزدیک به دو سال از حادثه سیل شیراز فروردین سال 98 که منجر به جان باختن 19 نفر شد حکم دادگاه تجدیدنظر در خصوص مقصران سیل شیراز صادر شد.

در دادگاهی که برای این پرونده تشکیل شد بالغ بر ۹۴ نفر شامل رئیس دادگاه، منشی، مستشار و شاکی و متشاکی وجود داشتند و  این در حالی است که بر اساس گزارش دادگاه 21 نفر در این حادثه جان باخته‌اند که کوچک‌ترین قربانی ۴ سال و مسن‌ترین فوتی این حادثه نیز ۶۵ سال سن داشته است.


بیشتر بخوانید:

این عکس اشکتان را درمی آورد / یادگاری دختر بچه کشته شده در سیل شیراز + تصویر

فیلم دیده نشده و هولناک از سیل شیراز

بر اساس رأی دادگاه ۱۱ دستگاه در حادثه سیل شیراز مقصر شناخته شده‌اند که شهرداری شیراز با بیش از ۵۴ درصد تخلف یکی از متخلفان اصلی این حادثه است و شرکت آبفای شیراز نیز فقط با یک و نیم درصد تخلف به‌عنوان یازدهمین دستگاه متخلف در حادثه سیل شیراز سال ۹۸ معرفی شده است. حکم مقصران این پرونده فروردین سال 99 صادر شد اما با اعتراض خانواده قربانیان پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته بود.

‌بر اساس نظر کارشناسی ۱۱ کارشناس و دادگاه بررسی کننده این حادثه رأی پرونده این‌گونه صادر شده است که متهمین و شهرداری شیراز به‌ صورت تضامنی به پرداخت دیه به علاوه یک‌ سوم دیه در حق وراث حین‌الفوت مرحومان یاد شده در این پرونده و همچنین دیات و اروش در مورد جراحات و صدماتی که غیر مؤثر در فوت برخی متوفیان محکوم شده است و در این حادثه بر اساس نظر دادگاه ورود خسارت به اجتماع تقصیر شخصی شهردار و خطای اداری شهرداری بوده است که تلفات انسانی و مصدومیت برخی افراد را به‌بار آورده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟