کودتای خواننده‌ های ایرانی علیه شرایط کرونایی!

به گزارش رکنا،بیش از یک‌سال از تعطیلی کنسرت های موسیقی می‌گذرد و کرونا دست‌بردار نیست. در طول این مدت بسیاری از خواننده‌ها، ناگزیر به شبکه نمایش خانگی و دیگر پلتفرم‌های مجازی کوچ و شانس خود را در زمینه‌ بازیگری، اجرا، گروه‌ موسیقی زنده و... امتحان کردند؛ اتفاقی که ممکن است بسته به عملکرد هر خواننده یا گروه باعث اضافه‌شدن یک ویژگی خوب به کارنامه کاری این چهره‌ها شود یا برعکس، یک نکته منفی در کارنامه کاری آن‌ها به حساب آید. در ادامه این مطلب، به بررسی حضور پرتعداد خواننده‌ها در این بسترها و عملکردشان در کسوتی جز خوانندگی روی صحنه می‌پردازیم.

فرزاد فرزین

کودتای خواننده ها
نوروز 1400 برای فرزاد فرزین با برنامه «منو بشناس» رقم خورد. این برنامه از چهارم فروردین‌ماه امسال از طریق دو اپلیکیشن خصوصی در دسترس مردم قرار گرفت. فرزاد فرزین اجرای این برنامه نوروزی را برعهده داشت و میزبان مهمانانی مانند رضا یزدانی، نرگس محمدی، لیندا کیانی و... بود.

شاید چهره‌ بودن مجری برای برنامه‌های این‌چنینی لازم و جذاب باشد، اما کافی نیست. ارتباط گرفتن با دوربین و مدیریت برنامه، با حضور چند مهمان، از جمله شاخصه‌هایی بود که فرزین در مورد آن‎ها نتوانست خیلی موفق عمل کند که البته، شاید برای اجراهای اول قابل چشم‌پوشی باشد. فصل اول این برنامه، به‌تازگی به پایان رسیده و فرزین در صفحه شخصی خود اعلام کرده که قرار است در فصلی کاملاً متفاوت، دوباره با این برنامه و به عنوان مجری دیده شود. این خواننده پاپ در طول سه سال گذشته، بازیگری را هم تجربه کرده است.
امید حاجیلی
کودتای خواننده ها

تا قبل از شیوع کرونا، امید حاجیلی یکی از پرکارترین خواننده‌های روی صحنه بود. این خواننده تقریبا هر هفته با کنسرت در شهرهای مختلف کشور، به روی صحنه می‌رفت و در واقع خوانندگی برای او حکم جدی‌ترین فعالیت هنری را داشت. حاجیلی تا به حال آهنگ‌سازی و تنظیم چند تک‌آهنگ برای خواننده‌هایی مثل حمید حامی، محسن چاوشی و سیروان خسروی را هم برعهده داشته است.

به‌تازگی اعلام شد که قرار است حاجیلی، به عنوان مجری مسابقه استعدادیابی گروه‌های موسیقی، با عنوان «بندبازی»، در شبکه نمایش خانگی حضور یابد. سال‌ها فعالیت در زمینه خوانندگی و تسلط بر حوزه موسیقی به واسطه تحصیلات، می‌تواند نقطه مثبتی برای اجرای حاجیلی در این برنامه باشد، اما باید دید پرانرژی بودن این خواننده و بذله‌گویی و شوخ‌طبعی او، اجازه می‌دهد شاهد یک اجرای خوب از حاجیلی در این برنامه باشیم یا نه؟
بنیامین بهادری

کودتای خواننده ها
بهمن‌ماه سال 99، برنامه «میزبان» با اجرای بنیامین بهادری به مدت هفت شب از کانال همراه اول در روبیکا منتشر شد. بنیامین بهادری پیشتر تا پای اجرای برنامه پربیننده «ماه عسل» هم رفت، اما به دلایلی حضور او در این برنامه منتفی شد. چندی بعد اعلام کردند که قرار است بهادری برنامه‌ای با محوریت نمایش زندگی چهره‌های مشهور، با عنوان «خونه‌مون» بسازد؛ اما اطلاعات دقیق‌تری از این برنامه منتشر نشد تا این‌که بنیامین بهادری، به عنوان مجری برنامه «میزبان» دیده شد.

بهادری در این برنامه، میزبان اکبر عبدی، سحر قریشی، بابک جهانبخش و... بود؛ مهمانانی که برخی از آن‌ها چهره‌های پر سر و صدایی بودند و می‌شد با هر کدام از آن‌ها، یک گفت‌وگوی چالشی و جذاب داشت؛ اما این اتفاقات به دلیل کم‌تجربه بودن بنیامین بهادری در اجرا، نیفتاد و این برنامه، با طرح سؤال‌های خنثی، از یک برنامه بالقوه جذاب، به یک برنامه معمولی تبدیل شد.

علیرضا عصار- امید نعمتی

کودتای خواننده ها

آهنگ «قدسیان آسمان» با صدای علیرضا عصار برای بیشتر مردم خاطره‌انگیز است. عصار 9 آلبوم در کارنامه دارد و جزو خواننده‌های کاربلد پاپ است. اعلام شده است که او به‌تازگی به همراه امید نعمتی، خواننده گروه پالت، به عنوان داور در مسابقه استعدادیابی موسیقی «بندبازی» در شبکه نمایش خانگی حضور خواهد داشت.

بهروز صفاریان ، آهنگ‎ساز و مهراوه شریفی‌نیا، بازیگری که دستی در نوازندگی پیانو نیز دارد هم، دیگر اعضای این تیم داوری را تشکیل می‌دهند. حال باید دید علیرضا عصار و امید نعمتی در داوری این برنامه استعدادیابی، تا چه حد موفق عمل می‌کنند. پیشتر، برنامه استعدادیابی موسیقی «شب‌کوک»، با داوری مهدی یغمایی، فریدون آسرایی، فرهاد برنجان و پوریا حیدری، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا‌و‌سیما بود که نتوانست دنباله موفقی را در فصل‌های جدید ارائه دهد.

گروه رستاک
کودتای خواننده
رونق ساخت برنامه‌های مختلف با محوریت گفت‌وگو در شبکه نمایش خانگی و بسترهای مجازی، فضای جدیدی برای گروه‌های موسیقی ساخته است. گروه رستاک که اغلب آن را با بازخوانی آهنگ‌های معروف فولکلور مانند «بارون بارون»، «رعنا» و «لیلا» می‌شناسیم، یکی از گروه‌هایی است که امسال تجربه متفاوتی را با حضور در برنامه «منو بشناس»، با اجرای فرزاد فرزین، پشت سر گذاشت.

حضور و اجرای آهنگ‌های مختلف در این برنامه، به عنوان گروه زنده موسیقی، باعث تلطیف فضای این برنامه گفت‌وگومحور شد و چه‌بسا در برخی قسمت‌های آن، سبب‌ساز پوشاندن ضعف‌های این برنامه هم شد. ضمن این‌که حضور جدی سازها و نمایش آن‌ها در این برنامه، برخلاف برنامه‌های تلویزیونی باعث شده‌است گروه‌های موسیقی علاقه بیشتری به حضور در پلتفرم‌هایی این‌چنینی داشته باشند.
گروه بمرانی
کودتای خواننده ها
شاید برنامه خندوانه را بتوان یکی از سکوهای پرتاب گروه بمرانی دانست. بهزاد عمرانی خواننده این گروه موسیقی، با اجرای آهنگ‌های متفاوت و متناسب با این برنامه شناخته شد و حالا این گروه در برنامه «هم‌رفیق»، با اجرای شهاب حسینی در شبکه نمایش خانگی حضور دارد. گروه بمرانی، با سازهای خود در تمام دقایق برنامه، در گوشه‌ استودیو حاضر است و در شروع و پایان برنامه و در لحظات خاص، مانند ورود مهمان با بهترین دوستش، به اجرای موسیقی زنده می‌پردازد. نمایش این گروه هنگام گفت‌وگو و واکنش‌های موسیقایی آن در برخی لحظه‌ها، باعث ایجاد فضایی گرم و تعاملی با مهمانان برنامه می‌شود. هرچند حضور شهاب حسینی به عنوان مجری این برنامه، خارج از نوع عملکردش، به عقیده برخی نقطه‌قوت این برنامه محسوب می‌شود.
اکرم انتصاری

کدخبر: 675005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟