افزایش چشمگیر بستری های کرونا در تهران

نادر توکلی با تاکید بر این که نیمه دوم فروردین آثار مسافرت‌ها نمایان می‌شود، گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۳۱۲ نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تهران بستری هستند.

به گزارش رکنا، دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به افزایش موارد مراجعات سرپایی و بستری کرونا در تهران اظهار کرد: طی یک هفته گذشته آمار مراجعه کنندگان به بخش های سرپایی بیمارستان ها و مراکز درمانی افزایش محسوسی پیدا کرده و متاسفانه تعداد موارد بستری نیز در سطح استان تهران بیشتر شده است.

وی افزود: میزان مراجعات سرپایی ۳۵ درصد و موارد بستری در حدود ۳۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کرده است و هم اکنون ۳ هزار و ۳۱۲ نفر در بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان تهران بستری هستند.

توکلی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۵ هزار نفر مراجعه کننده سرپایی در بیمارستان های تهران داشتیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ نفر در مراکز درمانی بستری شده اند.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران تاکید کرد: متاسفانه وضعیت بیماری کرونا در سطح استان تهران خوب نیست و به نوعی وارد پیک چهارم بیماری شده ایم و به بیمارستان‌های سراسر استان تهران برای مقابله با شرایط پیش آمده اعلام آماده باش کرده ایم.

کرونا از اعضای خانواده سرایت می کند

توکلی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه آثار مسافرت ها در ایام نوروز را در نیمه دوم فروردین ماه خواهیم دید و در آن زمان شرایط خوبی نخواهیم داشت. بیشتر موارد ابتلا به بیماری کرونا خانوادگی است و این موضوع نشان می‌دهد که کرونا در دورهمی ها و دید و بازدید های خانوادگی چرخیده است.

وی با بیان اینکه از میان ۶۰۰ بیمار بستری در بیمارستان های تهران ۱۷۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه و بقیه در بخش های عادی بستری هستند، گفت: در شبانه روز گذشته ۳۰۰ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند که این آمار نصف تعداد افراد بستری در بیمارستان هاست. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 673891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟