تولید واکسن کرونا در چین سه برابر شد

واکسن کرونا  / چین تولید واکسن‌های کرونا را ۳ برابر کرده است.

به گزارش رکنا ، رسانه‌های دولتی چین روز چهارشنبه گزارش کردند که میزان روزانه تولید واکسن‌های کرونا در این کشور از ۱.۵ میلیون دوز روزانه در اول فوریه (۱۳ بهمن) به حدود ۵ میلیون دوز در روز رسیده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه اعلام کرد تا روز سه‌شنبه ۸۲.۸۵ میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور تزریق شده است که در مقایسه با ۷۴.۹۶ میلیون دوز تجویزشده تا پایان روز شنبه، شتاب گرفتن قابل‌توجه روند واکسیناسیون را نشان می‌دهد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های رسمی میانگین تجویز ۲.۶ میلیون دوز واکسن در فاصله ۲۱ تا ۲۳ مارس (اول تا سوم فروردین) را نشان می‌دهد که بیشتر از میانگین ۱.۷ میلیون دوز تجویز واکسن روزانه در فاصله ۱۵ تا ۲۰ مارس (۲۵ تا ۳۰ اسفند) است.

فن جیزان، معاون رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین روز دوشنبه گفت که انتظار دارد افزایش قابل‌توجهی در شمار واکسیناسیون کرونا در این کشور از ماه آوریل (اواسط فروردین) به بعد رخ دهد.

هدف چین واکسیناسیون ۴۰ درصد جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری‌اش تا میانه سال میلادی جاری است.

چین در میان نخستین کشورهایی بود که تجویز واکسن‌های کرونا به عموم را در سال پیش آغاز کرد و تا به حال میلیون‌ها دوز واکسن به کشورهای دیگر صادر کرده است، اما میزان واکسیناسیون در این کشور عقب‌تر از کشورهایی مانند آمریکا و بریتانیا است.

شرکت سینوواک بیوتک، سازنده واکسن کرونای چینی «کروناواک» روز دوشنبه اعلام کرد ۱۶۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ تولیدی‌اش را به ۱۸ کشور و منطقه (از جمله خود چین )‌صادر کرده و بیش از ۷۰ میلیون از دوز از واکسن‌هایش تاکنون به افراد تزریق شده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 672650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟