به گیلان سفر نکنید / افزایش آمار کرونایی ها

 مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان از مردم خواست به گیلان سفر نکنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، حسن رخ شاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان تصریح کرد: ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۶۱ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند.

رخ شاد خاطرنشان کرد: دو شهر رودبار و رودسر هفته‌های گذشته در وضعیت نارنجی بودند که به زرد تغییر وضعیت یافتند و در حال حاضر تمام شهرها به جز دو شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ابراز داشت: استان گیلان وضعیت کرونایی شکننده‌ای دارد و حضور مسافران نوروزی این وضعیت را خطرناک‌تر و شکننده‌تر کرده و هر لحظه امکان تغییر رنگ‌بندی شهرها به نارنجی و قرمز وجود دارد.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: بیماری کرونا برخلاف آنفولانزا درمانی ندارد و قدرت تخریب آن در بدن بسیار بیشتر از آنفولانزا بوده و تنها راه پیشگیری و کنترل آن زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

رخ شاد افزود: مسافرانی که اکنون در گیلان حضور دارند مدت اقامت خود را در استان کوتاه کرده و از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کنند و افرادی که قصد سفر به استان را دارند نیز به دلایل مذکور مسافرت خود را لغو کنند.

همچنین بخوانید آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 672527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟