گاو هایی که حق کشاورزان ایلامی را می خورند + فیلم
حجم ویدیو: 6.85M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30

کشاورزان منطقه دشت عباس در جنوب استان ایلام از چرای دام شدن محصولات مزرعه شان شکایت دارند اما کسی به آن ها توجه نمی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از مشکلات موجود برای کشاورزان این منطقه، چرای دام شدن محصولات مزارع کشاورزان این منطقه است.

یکی از کشاورزان بخش دشت عباس به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: از مشکلات  این منطقه کمبود نیروی انتظامی و مقام پیگیر در این ماجراست، به گفته یکی از کشاورزان این منطقه، وقتی کشاورزان برای شکایت به پاسگاه مراجعه می کنند، نیروهای پاسگاه از کشاورزان طلب کمک می کنند!

این کشاورز دشت عباسی در ادامه گفت: ما در منطقه ای هستیم که 14 یا 15 هزار نفر جمعیت داریم اما نهایتاً 20 سرباز در این منطقه وجود دارد و جمع کردن این وضع کار این تعداد از نیروهای انتظامی نیست. اکنون ما یک زمین 10 هکتاری را با 4 کمباین می زنیم زیرا می ترسیم که کمباین هایمان باعث آسیب رسانی به گله دام پروران شود.

چرا دام های دامپروران بدون اجازه از کشاورزان وارد زمین آن ها می شوند؟

موضوع دیگری که برای این کشاورزان مطرح است، چرای دامِ دام پروران بدون اذن صاحبان مزارع دیگر است.

کشاورز دشت عباسی گفت: ما بعلت اینکه مزرعه ذرت داریم، دام گله داران به مزرعه ما می آیند و ذرت هایمان را می دزدند.

اکنون با شرایطی که وجود دارد ما در اردیبهشت ماه بازهم برداشت گندم داریم و روز از نو و روزی از نو. دولت هیچ حمایتی از کشاورزان این منطقه نمی کند. در زمان دروی گندم سال گذشته گوسفندی را غیرعمد تلف کردیم و گله داری که کنار مزرعه ما بود طلب خسارت کرد.

وی ادامه داد: از نظر قانونی هیچ کس از جمله پاسگاه منطقه از ما حمایت نمی کند و بازوی اجرایی برای اعمال قانون ضعیف است. این درحالی است که گله داران خدماتی از طرف جهاد کشاورزی و ارگان های دیگر دریافت می کنند اما باز هم دام هایشان وارد زمین های کشاورزی کشاورزان می شود. وضعیت به گونه ای است که ما اگر ذرت نکاریم کمتر ضرر می کنیم.

مسلح بودن ساکنان منطقه از دشواری های دیگر کشاورزان

این کشاورز در مورد اقدامات قانونی تا کنون برای پیگیری این ماجرا انجام شده، گفت: جهاد کشاورزی استان به این مناطق آمدند اما هیچ اقدام قانونی و موثری انجام نشد. ما از ترس دعوا با سایر گله داران نمی توانیم از طریق دادگستری این موضوع را پیگیری کنیم، ضمن آنکه اهالی این منطقه هم اکثراً مسلح هستند و این موضوع را سخت تر می کند. بهرحال ما می خواهیم که گله داران بدون اذن مالک وارد زمین های مزرعه داران نشوند و مسئولین به شرایط ما رسیدگی کنند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 672446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟