راه اندازی کارناوال های شادی در پایتخت

کارناوال شادی و نور افشانی به مناسبت عید مبعث و نوروز توسط برخی از شهرداری ها انجام خواهد شد.

به گزارش رکنا، ویژه برنامه های گرامیداشت عید مبعث در جنوب شهر در قالب آذین بندی، نور افشانی و حرکت کارناوال های شادی تشریح شد.

علی توکلی شهردار منطقه ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان را از اهداف راه اندازی کارناوال های عید مبعث خواند و افزود: در همین راستا کارناوال سه چرخه نوروزی امروز از ساعت 15:30 لغایت 17 در محله شریعتی شمالی به حرکت در می آید.

کارناوال شادی برای عید 1400

ضمن اینکه به همین مناسبت عروسک های غول پیکر ، فردا 21 اسفند از ساعت 15:30لغایت 17 در محله نعمت آباد به شادی و اجرای نمایش می پردازند.

او جلب مشارکت شهروندان برای آذین بندی و چراغانی محله ها را از دیگر فعالیت های عید مبعث خواند و افزود: در همین راستاکمپین "نور، شهر، امید "در قالب اجرای تبلیغات محیطی در محله ها و فضای مجازی با تزیین فضای بیرونی ساختمان های مشرف به خیابان ها با استفاده از پرچم، ریسه، بادکنک و کاغذ رنگی تدارک دیده شده است.

کارناوال شادی برای عید 1400

توکلی با بیان اینکه برای آشنا کردن شهروندان با واقعه بزرگ رسالت رسول اکرم (ص)، مضامین مرتبط در فضای مجازی منتشر می شود خاطرنشان کرد: همزمان با عید مبعث کاروان خودرویی مجهز به سیستم صوتی به شکل آذین بندی شده برای پخش ادعیه و موسیقی در معابر پرتردد منطقه حرکت می کند.

کاروان های نوروزی در جنوب شرق تهران به حرکت در آمد

کاروان های شادی و نشاط نوروزی از امروز در معابر پرتردد منطقه 15 برای نوید فرا رسیدن سال نو به حرکت در می آید.

کارناوال شادی برای عید 1400

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث افزود : برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی همزمان با نوروز و اعیاد شعبانیه در راستای ایجاد روحیه نشاط، تامین آرامش روانی و افزایش امید به زندگی در منطقه اجرا می شود.

او با اشاره به اینکه 10 کاروان نوروزی در میادین و معابر اصلی و پرتردد منطقه در این روزهای پراسترس کرونایی از امروز آغاز به کار می کند، افزود: این کاروان های عروسکی شامل اقوام ایران زمین، عمو نوروز، سه چرخه های نوروزی، نوروزگاه سیار، بومی و محلی، سین سلامتی و حاجی فیروز در10 روز آینده برای شهروندان برنامه اجرا می کنند.

به گفته او حرکت کاروان های نورزی تا 29 اسفند در خیابان های 17 شهریور شیرخوارگاه شبیر و میدان خراسان در ناحیه یک، بلوار شاهد و بوستان امید در ناحیه دو، میدان امام رضا(ع) و ورودی شهرک شاهد در ناحیه سه، بوستان کوهسار در ناحیه چهار، 20 متری افسریه در ناحیه پنج و ورودی محله مسعودیه در ناحیه شش برنامه ریزی شده است.

کارناوال شادی برای عید 1400

برپایه این گزارش؛ هشدار و آموزش مسائل مربوط به مبارزه با کرونا با اجرای نمایش عروسکی، اجرای آواز های نوروزی توسط عمو نوروز، اجرای نمایش عروسکی تخم مرغ های رنگی و عروسک مادربزرگ و پدربزرگ همراه با موسیقی زنده محلی، اجرای نمایش عروسک اقوامی با موضوع نمادهای اقوام ایرانی همراه با موسیقی های محلی اقوام آیین های محلی، نمایش نماد و سین های سفره هفت سین، نمایش عمو نوروز همراه با ارابه سفره هفت سین، اجرای نمایش عروسکی غول پیکر با موضوع جشن نوروزی در میادین و فضای بصری شهر و ایجاد نوروزگاه سیار شامل یک کامیون مجهز به استیج و سیستم صوت در محلات محروم از جمله برنامه های این کاروان خواهد بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟