ثروت میلیارد دلاری واکسن کرونا به شرکت فایزر و مدرنا

واکسن کرونا مدرنا و فایزر بنا به گفته تحلیلگران وال استریت درآمدی میلیاردی از واکسن کرونا کسب می کنند.

به گزارش رکنا، اعتباری که عاید این شرکت‌ها می‌شود را هم باید به این منافع اقتصادی افزود. مدرنا شرکت بیوتکنولوژی جدیدی بود که پیش از سال ۲۰۲۰ کمتر کسی درباره‌اش شنیده بود.

فایزر به تنهایی در سال ۲۰۲۱ از این واکسن ۱۹ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. این رقم را باید به درآمد ۹۷۵ میلیون دلاری این شرکت در سال ۲۰۲۰ از محل واکسن کووید-۱۹ افزود.

تحلیلگران مورگان استنلی همچنین پیش‌بینی کردند که فایزر ۹.۳ میلیارد دلار از فروش واکسن کووید-۱۹ در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کسب کند.

پیش‌بینی درآمد فایزر در سال ۲۰۲۱ از سال گذشته که این شرکت بهترین فروش را داشت فراتر می‌رود. سال گذشته این شرکت از محل فروش واکسن ذات‌الریه ۵.۸ میلیارد دلار درآمد داشت.

در حالی که سهام شرکت فایزر تغییری نکرده، شریک آن، بیوان‌تک، با جهش بزرگی در سهام مواجه بوده است. جایگاه این شرکت در فهرست سهام‎‌های آمریکا حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته است. با این شرایط، ارزش این شرکت بیوتکنولوژی آلمانی به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسیده‌است.

از سوی دیگر، اخبار مربوط به ساخت واکسن کرونا توسط شرکت مدرنا، ارزش یک شرکت ناشناخته را به ۶۲ میلیارد دلار رسانده و سهام این شرکت با جهش ۷۰۰ درصدی مواجه شده است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟