بعد از زدن واکسن کرونا دیگر ماسک نزنید

واکسن کرونا در معدودی از کشورها کشف و تولید شد و ایران نیز در بین این کشورها بود.

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا: افرادی که واکسن زدند می‌توانند بدون ماسک با هم ملاقات کنند

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، سی‌دی‌سی، در جدیدترین دستورالعمل خود اعلام کرده کسانی که به طور کامل واکسن کرونا دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر دیدار کنند و حتی با افراد نزدیک خانواده که واکسن نزده‌اند اما مشکلات زمینه‌ای هم ندارند ملاقات کنند و نیازی به زدن ماسک نخواهند داشت.

این دستورالعمل همزمان با افزایش آمار تزریق واکسن در آمریکا که اکنون به روزانه ۲ میلیون دوز رسیده اعلام شده است. حدود ۶۰ میلیون آمریکایی تاکنون دست کم یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

آن طور که سی‌دی‌سی روز دوشنبه، هشتم مارس، اعلام کرده بدن کسانی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند ظرف دو هفته به حداکثر مقاوم‌سازی سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا می‌رسد.

از زمان آغاز واکسیناسیون عمومی در آمریکا در اواسط دسامبر گذشته، بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شده‌اند.

دستورالعمل جدید مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا، سی‌دی‌سی، روز دوشنبه در جریان کنفرانس خبری کمیته مقابله با کرونا در کاخ سفید اعلام شد و مهمترین بخش‌های آن عبارتند از:

کسانی که به طور کامل نوبت‌های واکسن خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند بدون نیاز به ماسک یا حفظ فاصله فیزیکی با هم دیدار کنند

افراد واکسینه شده می‌توانند با اعضای نزدیک خانواده خود که ریسک پایین در برابر کرونا دارند هم دیدار کنند و نیازی به زدن ماسک ندارند

کسانی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند دیگر نیازی به دادن تست کرونا یا قرنطینه خانگی ندارند مگر علایم بیماری را بروز داده باشند. اندی اسلاویت، از مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا گفته: "همزمان با افزایش تعداد افراد واکسینه شده، ما هم شروع به تدوین دستورالعمل‌ها و مشخصات دنیای بعد از کرونا و فعالیت‌هایی که می‌توان از سر گرفت کرده‌ایم."

با وجود این، این مقام سی‌دی‌سی آمریکا تاکید کرده: "آنهایی که به طور کامل واکسینه شدند باید موارد احتیاطی اولیه را همچنان ادامه دهند؛ مواردی چون ماسک زدن در اماکن عمومی، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در شلوغی و سفر."

در این دستورالعمل جدید از کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند هم خواسته شده همچنان موارد احتیاطی و زدن ماسک را رعایت کنند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟