وزیر بهداشت : برای کاهش ممنوعیت ها گرفتارمان کرده اند / وضعیت کرونا سهمگین است/ سفر ممنوع + فیلم
حجم ویدیو: 36.62M | مدت زمان ویدیو: 00:05:46

وزیر بهداشت در آخرین صحبت های خود در خصوص وضعیت فعلی کرونا در ایران تاکید داشت شرایط به شکلی نیست که به سفر نوروزی فکر کنیم و مسافرت ممنوع است . وضعیت کرونایی خوزستان سهمگین  و ویروس فعلی از آنچه در ووهان متولد شد بسیار قوی تر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ،سعید نمکی - وزیر بهداشت با بیان اینکه می دانیم مردم خسته اند و حوصله شان سر رفته است گفت: می دانیم صنعت توریسم و گردشگری در کشور آسیب جدی دیده است . البته در تمام دنیا صنعت توریسم با کرونا آسیب دیده است. اما ناچار هستیم برای حفظ سلامت مردم بر اجرای پروتکل های بهداشتی تاکید داشته باشیم و بر همین اساس یکی از دغدغه های ما تعطیلات نوروزی است.

نابودی صنعت توریسم با کرونا

وزیر بهداشت پیشنهاد داد: تردد و مسافرت نباید باشد. جاده های پرازدحام ؛ تردد های بی رویه ؛ این در هم آمیختگی افراد از نقاط مختلف کشور در کنار هم و انتقال ویروس سرکش به نقاط مختلف ؛ وضعیتی است که به شدت بخاطرش اضطراب داریم.

برای کم کردن ممنوعیت های کرونایی گرفتارمان کردند

وزیر بهداشت با گفتن از اینکه در این شرایط از ما می خواهند برای کم کردن های ممنوعیت ها پروتکل بنویسیم گفت: ما می گوییم آب آلوده نخورید؛ اگر اصرار به نوشیدن آب آلوده دارید؛ حداقل بجوشانید و بنوشید. در این شرایط ما را گرفتاریم.

تردد های کم نشود افق تاریک است

سعید نمکی با گفتن از اینکه امیدواریم عید نوروز بدون دغدغه کار درمان بگذرد ادامه داد: البته خیلی خوشبین نیستم . آنچه در خوزستان با آن مواجه هستیم؛ آنچه روسای علوم پزشکی لرستان ، بندرعباس ، به من می گویند و شواهد از دیگر استان ها، اگر بی توجهی کنیم افق تاریک است.

سرو قامت های کادر درمان را از دست دادیم

وزیر بهداشت خواهش کرد که کادر درمان را مورد توجه قرار دهند و تاکید داشت: کادر درمان سرمایه های این کشور هستند. ما سرو قامت هایی را در این روزها از دست دادیم که دیگر جای آنها را هیچ کسی نمی تواند پر کند. ما ژنرال هایی را در دوره کرونا از دست دادیم که به هیچ وجه جایگزین ندارند. من شرمسار خانواده های این عزیزان هستم که خیلی از کادر درمان جان باختند آنهم بخاطر بی قیدی ها و بی توجه ای ها.

می گویند به ماسک اعتقادی نداریم !

سعید نمکی افزود: در خصوص نحوه برخورد با پروتکل شکنی اعتراض داریم. وقتی خبرنگار صدا و سیما به بازار می رود،مردی ماسک نزده است ، می پرسد چرا ماسک نزدید ، می گوید : نه خودم می زنم و نه به مشتری هایم تاکید می کنم که ماسک بزنند! چه کسی باید با این رفتارها و این پروتکل شکنی ها برخورد کند. یا وقتی از مردی دیگر سوال می کنند چرا ماسک نزدید و می گوید:"من اصلا به ماسک اعتقادی ندارم" انگار از او نظرش را در مورد انجیل ،تورات یا قرآن پرسیده اند! ماسک یک پدیده اجتماعی است که هیچ ربطی به اعتقاد ندارد یک پروتکل است .

وزیر بهداشت در پایان باز تاکید بر دل نگرانی نظام سلامت بر این بی توجهی ها و آثار مخرب آن بر سلامت کادر درمان و جامعه داشت .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 667704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟