حناچی : بوی نامطبوع تهران ربطی به شهرداری پایتخت ندارد

پیروز حناچی- شهردار تهران اعلام کرده است که بوی نامطبوعی که هر از چند گاهی در تهران پخش می شود هیچ ربطی به شهرداری تهران ندارد ولی برای حل آن کمک می کند.

شهردار تهران گفت: معضل بوی نامطبوع در خارج از محدوده شهری تهران است اما چون این معضل به نام تهران مطرح شده و چهره خوبی برای پایتخت ندارد، شهرداری در مدیریت آن کمک می‌کند.

خبرگزاری مهر: شهردار تهران گفت: معضل بوی نامطبوع در خارج از محدوده شهری تهران است اما چون این معضل به نام تهران مطرح شده و چهره خوبی برای پایتخت ندارد، شهرداری در مدیریت آن کمک می‌کند.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح دو ایستگاه مترو دولاب و میدان قیام که به دستور رئیس جمهور انجام گرفت، افتتاح دو ایستگاه در دو منطقه تاریخی تهران را تبریک گفت و در خصوص ۳ تذکر رئیس جمهور به شهرداری از جمله بوی نامطبوع تهران گفت: این بوی نامطبوع در خارج از محدوده شهری تهران است اما چون این معضل به نام تهران مطرح است و چهره خوبی برای پایتخت ندارد، شهرداری در مدیریت آن کمک می‌کند.

وی درخصوص گلایه رئیس جمهور از ساخت و سازهای نامتوازن در شهر تهران نیز اظهار داشت: انسجام ساختمان‌ها کاری میان مدت و بلند مدت است و این کار در دستور کار قرار خواهیم داد.

حناچی درباره تاکید رئیس جمهور بر برچیده شدن تکدی گری از تهران و دیگر شهرهای کشور نیز گفت: در زمینه تکدی گری شهرداری مسئولیت‌هایی دارد و برای کودکان کار و متکدیان مراکزی برای آموزش و ساماندهی در نظر گرفته است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش خطوط و ایستگاههای مترو و بروز مشکل کمبود قطار نیز ابراز داشت: برای تأمین قطار با سازمان برنامه و بودجه قراردادی به منظور تأمین قطارهای ساخت داخل که ۸۰ درصدشان داخلی سازی شده است امضا شده است و با حمایت‌های مالی دولت در تأمین قطار می‌توانیم سر فاصله حرکت متروها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به این منظور نیازمند ۱۵۰۰ تا ۲ هزار واگن قطار هستیم که ۶۳۰ واگن طبق قرارداد نوشته شده از چین وارد می‌شود و مابقی در شرکت‌های واگن سازی داخلی ساخته خواهد شد.

شهردار تهران درباره مساله پیش آمده برای محاصره پارک شهر و تئاتر شهر نیز توضیح داد: این محدوده یکی از مفاخر معماری معاصر است و هیچ کار غیر کارشناسی در آنجا ا انجام نمی‌شود و درباره حفاظت از پارک شهر به شکل کارشناسی بحث‌هایی شده است.

وی یادآور شد: ۸ ایستگاه دیگر در امتداد خط ۶ و ۷ مترو تا سال آینده افتتاح می‌شود.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 667401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟