انتقاد دکتر هاشمیان از ارائه نسخه های غلط در درمان کرونا / اصلی ترین روش پیشگیری کووید19 واکسیناسیون

کرونا موجب پژوهش ها و یافته های زیادی برای دستیابی به داروی ضد کرونایی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، داروی آیورمکتین ایرانی که گفته می شود اثربخشی زیادی در پیشگیری از کرونا دارد از روز یکشنبه در کشور توزیع شده است.

داروهایی که در پیشگیری از کرونا احتمالاً موثرند

دکتر محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص آی سی وی در مورد تاثیر داروی ایرانی آیورمکتین به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: بسیاری از داروها در روند پیشگیری از کرونا توصیه شده اند. به عنوان مثال آی دو سی کلروکوئین، فاویپیراویرو، برون پکسین و آیورمکتین داروهایی هستند که برای پیشگیری از کرونا پیشنهاد شده اند. با این حال هیچ مطالعه معنی داری در دنیا غیر از یک مورد در آمریکا مبنی بر تاثیر قطعی داروی آیورمکتین انجام نشده است.

هاشمیان در مورد تاثیر داروهایی که به عنوان داروی پیشگیری از ابتلا به کرونا نام برده می شوند، ابراز داشت: همه این داروها می توانند نقش احتمالی در پیشگیری ابتلا به کرونا داشته باشند. با این حال هنوز مطالعه ای به صورت کوهورت و مطالعه ای که کاملاً سازمان جهانی بهداشت آن را تایید کند انجام نشده است.

اصلی روش پیشگیری از کرونا واکسیناسیون است

این فوق تخصص بخش مراقب های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری در مورد مصرف عموم مردم از داروی آیورمکتین برای پیشگیری از کرونا، افزود: هیچوقت توصیه نمی شود که همه مردم به شکل مستقیم به داروخانه مراجعه کنند و این دارو را تهیه کنند. اکنون اصلی ترین روش پیشگیری ابتلا به کرونا دریافت واکسن کووید 19 است. بنابراین باید بیش از همه به واکسیناسیون کرونا توجه کرد تا داروهایی که حتی بنا به پژوهش های مختلف اثربخشی خوبی در پیشگیری از کرونا داشته اند.

انتقاد از باورهای غلط در روند درمان بیماران کرونایی

محمدرضا هاشمیان در خصوص فوت کرونایی هایی که دلیل تضعیف ریه شان فوت کرده اند، گفت: همیشه فوت کرونایی ها بدلیل به خطر افتادن ریه هایشان وجود داشته و موضوع جدیدی نیست. گاهی بیماران را تفکیک بندی می کنند و می گویند افراد بعد از 7 روز به بستری بروند، یا بیماران را دسته بندی کرده و براساس نوع سکانس ژنی شان به آی سی یو می برند که این کار اشتباهی است. باید دانست که شدت بیماری در بعضی از موتاسیون ها و شرایط انسان ها متفاوت است، مثلاً کسی که بیماری زمینه ای دارد قاعدتاً شرایط بدتری دارد. کسی هم که جوان تر است و به طوفان التهابی می رسد، باید در آی سی یو بستری شود و بعد وارد بخش شود.

بیماران کرونایی باید ابتدا به آی سی یو و سپس وارد بخش شوند

هاشمیان در مورد روند درمان بیماران کرونایی ابراز داشت: در کشور ما به اشتباه گمان می رود که بیماران ابتدا باید وارد بخش شوند و اگر بدتر شدند به آی سی یو بروند، این موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد در گذشته و اکنون جان خود را از دست دهند. بیماری که مشکلی جدی دارد ابتدا باید در آی سی یو بستری شود و پس از این که بهبود پیدا کرد وارد بخش شود. بنابراین به دلیل آن که کشور ما آی سی یو محور نبوده است، نسبت به این موضوعات تعجب می کنیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟