اردوهای دانش آموزی با وجود کرونای انگلیسی برگزار می شود؟!

اردوهای نوروزی دانش آموزی اما احتمالا برگزار می شود و دانش آموزانی که حدود یکسال است مدرسه نرفته اند به اردو می روند. آنهم در شرایطی که زنگ خطر ابتلا به کرونای انگلیسی به صدا در آمده است.

به گزارش رکنا، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره چگونگی برگزاری اردو‌های نوروزی مطالعاتی برای عید ۱۴۰۰ توضیح داد.

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی درباره فعالیت آموزشگاه‌های علمی برای برگزاری اردو‌های نوروزی به ویژه برای داوطلبان کنکور اظهار کرد: با توجه به شرایطی که استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا دارند ستاد ملی کرونا مشاغل را دسته بندی کرده است و شرایط فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس هم به تبع آن تعیین تکلیف شده اند.

او ادامه داد: بر اساس تقسیم‌بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده است چنانچه آموزشگاه و مدرسه‌ای امکان بازگشایی داشته باشد برگزاری اردو‌های نوروزی هم در چنین شرایطی مانعی ندارد، اما اگر در شرایط قرمز یا نارنجی آموزشگاه یا مدرسه به بازگشایی و فعالیت حضوری اقدام کرده باشد کاملاً تخلف انجام داده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: البته برگزاری اردو‌های نوروزی صرفاً برای آموزشگاه‌ها و مدارس در صورتی بدون مانع خواهد بود که به صورت دوره‌های ویژه آموزشی و پرورشی برنامه‌ریزی برای دانش آموزان انجام شود، اما چنانچه مدرسه قصد برگزاری اردو‌های مسافرتی و دوره‌های آموزشی را داشته باشد این موضوع باید طبق شرایط و مقررات حاکم بر اردو‌های دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد.

صالح اضافه کرد: در شرایط کرونا برگزاری چنین اردوهایی ممنوع است و برگزاری اردوهای مطالعاتی برای داوطلبان کنکور یا دوره‌های ویژه آموزشی در ایام نوروز با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در این شرایط بدون مجوز خواهد بود.

او درباره شهریه در نظر گرفته شده برای این دوره‌های آموزشی اظهار کرد: برای هر دوره آموزشی، موسسات آموزشی برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته اند و قیمت‌های متفاوتی دارند، اما آنطور که مقرر کرده ایم در هر آموزشگاه یا مدرسه باید پوستر شهریه در معرض دید عموم باشد و پرداخت هم مطابق با همین شهریه خواهد بود./باشگاه خبرنگار اجتماعی رکناآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟