وزیر بهداشت : رهبر انقلاب برای نشست هایش از وزارت بهداشت اجازه می گیرد اما هئیتی وارد کشور می شود و می روند ما نمی دانیم!

رهبر معظم انقلاب برای نشست هایش از وزارت بهداشت مجوز می گیرد

وزیر بهداشت از باز بودن مرزها به سمت عتبات عالیات گلایه کرد و آن را عامل شیوع کرونای انگلیسی در ایران دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت تاکید کرد: به شدت گله مند هستم از کسانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنم. به شدت گله مند تر هستم از آنهایی که برخورد نمی کنند با این افراد. البته ما ابزار نداریم. اگر کسی اورژانس یک بیمارستان را بهم بریزد ما ابزاری برای مقابله آن نداریم. اطلاع نداریم از بعضی از اتفاقات کشور. دیشب در ایلام خانم جوانی حامله بود که با سزارین زایمان کرد. من نمی دانم این بچه مادرش را خواهد دید یا خیر. کی عامل مرگ این بانوی ایلامی است؟ کی اجازه دادیم برای عبور از مرزها و رفتن عتبات عالیات و برگشت آن؟ چه کسی از من در این مورد نامه دارد. کجا من موافقت کردم با بعضی از ترددها. اتوبوسی می آید در مرز فردی مثبت شناسایی می شود و اتوبوس در ایران پخش می شود و مثبت ها در شهرستان ها شناسایی می شوند.

سعید نمکی گفت: تا کجا باید همکاران من تاوان ندانم کاری دیگران را بپردازند؟ چه گناهی کردیم بعد از 13 ماه باید موج ایجاد شود، ما شهید بدهیم و موج را بشکنیم. داغ این شهدا من را جزغاله و نابود کرده است. داغی بالاتر از این نیست که فرماندهی یکی پس از دیگری سربازان خود را از دست بدهد آنهم به دلیل ندانم کاری دیگران. من وزیر نمی دانم چه کسی می آید و چه کسی می رود. فقط شدم ته رودخانه زخمی و جنازه همکارانم را جمع کنم. خوب به جای وزیر من را بکنید مسئول مرده شور خانه.

ویروس مهاجم است فکر نکنید انگلیس یکی از ساختارهای نظام سلامت جهان را دارد. انگلیس یکی از نظام های مقتدر را 300 سال گذشته دارد. آلمان کشور ضعیفی نیست اما به زانو درآمد. فریاد می زنیم اپیدمی زمین گیرمان می کند چرا اهمیت نمی دهید؟ چرا من وزیر بهداشت ندانم هیئتی از یک کشور وارد ایران می شود؟ اینطور که نمی شود مملکت را اداره کرد؟ چقدر من فریاد بزنم؟ چقدر باید شرمسار همکارانم در نظام سلامت شوم؟ چقدر از پزشک و پرستار و... خجالت بکشم؟ من ناگهان باخبر بشوم بدون اطلاع ما گروهی آمد، گروهی رفت. آنهم در کشوری؟ آنهم کشوری که رهبر معظم انقلاب آن برای برگزاری نشست از وزارت بهداشت مجوز می گیرد. رئیس جمهور می خواهد مرقد حضرت امام برود از وزارت بهداشت مشورت می گیرد که با چند نفر و چگونه انجام شود،  اما برخی رعایت نمی کنند. وقتی اپیدمی شیوع پیدا کرده و مرگ و میر افزایش می یابد، همین افراد می گویند در فلان جا اکسیژن کم بود. طبق گزارشات واصله در فلان جا به بیمار دیر رسیدگی شد. همه قلم ها راه می افتد. اما کسی نمی گوید در پیک قبلی خوزستان که براثر پروتکل شکنی بود چه کسی آن را جمع کرد؟

عصبانیت وزیر بهداشت از پروتکل‌شکنان

وزیر بهداشت در بخش دیگر از سخنانش گفت:اگر کسی توانست یک مورد از کرونا را قبل از این تاریخ اثبات کند، نه تنها به او جایزه می‌دهیم، بلکه هزار بار از او عذرخواهی می کنیم.

وی تاکید داشت : مردم شریف باید بدانند که این ویروس علی رغم حرف انگلیسیها، هم قدرت سرایت و هم قدرت مرگ‌زایی چند برابری دارد و هم جوانترها را بیشتر گرفتار می کند. سه روز قبل در خوزستان کودک ۱ و ۹ ساله بر اثر کووید۱۹ فوت کرد

 

 

کدخبر: 664153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟