وزیر بهداشت: ایران بزرگترین تولید کننده واکسن کرونا/ می خواستند بگویند ایران کانون کرونا بود

واکسن کرونای ایرانی توانسته مراحل مطالعاتی و بخشی از فاز انسانی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: امیدوارم تا پایان اسفند گروه های آسیب پذیر به اتمام برسد. در کنار تلخ کامی ها مژده می دهم که تولید واکسن کرونای تولید داخل شروع خواهد شد و تا اردیبهشت آینده به عنوان تولیدکننده مهم واکسن کرونا در منطقه خواهیم بود و پس از واکسیناسیون همگانی در ایران جهت صادرات نیز اقدام می کنیم.

وی افزود: مرتب تولید واکسن را با جهش ها می سنجیم و اگر واکسن های کرونای ایرانی قدرت حمایتی نداشته باشند آن را تقویت خواهیم کرد.

سعید نمکی با بیان این که تهران سند علم و سیاست کشور است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران شهدای عالی مقامی در دفاع مقدس داشته است.

وزیر بهداشت گفت: سال بسیار سختی بود. محدودیت های تحریمی که دیوانه ای بر ما تحمیل کرد روزهای سختی را در پی داشت. با این وجود توانستیم به حقوق کادر درمان اضافه کنیم و برای 20هزار PHd  و رزیدنت وام پرداخت کردیم. رزیدنتی را دیدم که خانواده اش بیمه نبودند. مگر می شود از بیمه فراگیر سلامت صحبت می کنیم اما رزیدنت و خانواده اش دفترچه ندارند؟ علاوه بر بیمه درمان قراردادی تنظیم کردیم با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیمه تامین اجتماعی دستیاران، دانشجویان پزشکی و کارشناسی ارشد پزشکی. حداقل زمان تحصیل پایه تامین اجتماعی محاسبه شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حاشیه تهران، ملارد، اسلامشهر و قدس با جمعیت بیش از 2میلیون یک خط بیمارستانی نداشت. از روز اول کارم بزرگترین هم و غم من برای تکمیل این موضوع بود. ملارد و شهریار به زودی افتتاح شد. 4هزار تخت به تهران و حومه آن اضافه خواهیم کرد.

به کسی که ثابت کند بهمن پارسال کرونا در ایران بود جایزه می دهم

وی به کووید-19 اشاره کرده و گفت: حدود 13ماه از گرفتاری همکاران من با کووید-19 می گذرد. البته وقتی می گویم 13ماه منبعی نشود برای افراد کج خیال و بدفهم که می گویند اینها در بهمن اولین موارد را اعلام کردند ولی می گویند 13 ماه است که گرفتاریم. من به آنهایی که ادعا می کنند وزارت بهداشت قبل از پایان بهمن کووید-19 داشت اما اعلام نکرد جایزه می دهم که این دانشمندان کج سلیقه ادعای خود را ثابت کنند.

یاوگویان را رها نمی کنم

سعید نمکی تاکید کرد: گفتم 2200 نمونه که از آذر تا بهمن از آنفلوآنزا باقی مانده بود دوباره آزمایش کنند. چون عده ای دنبال آن بودند که بگویند ایران کانون کرونا بوده است. آمریکا و اسرائیل دنبال این بودند که بگویند کانون کرونا ایران بود. عده ای هم در اینجا زیر بیرق آنها سینه زدند.  به جز سه نمونه در سراسر کشور که از 23 بهمن به بعد بود هیچ موردی از کووید-19 دیده نشد. من نمی دانم چطور بعضی ها با کمال بی انصافی برای سوار شدن بر موج تبلیغاتی سیاسی به راحتی یافته ها و گفته های مملکت خود را زیر سوال می برند. اگر یک نفر این ادعا را اثبات کند نه تنها به او جایزه می دهیم بلکه 1000 بار از او عذرخواهی می کنیم. برای دفاع از حیثیت افرادی که در این مدت خودشان را برای مردم به آب و آتش زدند، من رها نخواهم کرد هیچ یاوه گویی که سلامت این مجموعه را زیر سوال ببرد.

دوره عوام فریبی با شبکه های اجتماعی مرد

وزیر بهداشت افزود: وقتی احمدالمنظری، رییس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می گویند مدیریت ایران در کرونا بهترین، ناب و مدرن ترین شیوه های مدیریتی بود که می تواند الگو باشد، یک فرد در داخل کشور با کج سلیقگی صحت این ساختار را در ذهن مردم زیر سوال ببرد آنهم برای درماندگی در شرایط سیاسی و کسب بعضی از سلائق. من اگر مرده ام، مرده ام و با دم مسیحا نیز زنده نمی شوم. مردم این سرزمین فقط به کسی بها می دهند که با آنها صادق باشد و به سیاسی کاری بها نمی دهند. تمام شد. دوران عوام فریبی خاتمه پیدا کرده است. آن سوی دنیا یک نفر عطسه کند این سوی دنیا به او می گویند عافیت باشد. با عریانی شبکه های اجتماعی مگر می شود مردم را با شعارهای تند و بی منطق فریب داد؟

آماده بودیم برای کرونا

وی گفت: به محض آن که ویروس کرونا در ووهان را شنیدیم به سرعت جلسه گذاشتیم تا از آن پیشگیری کنیم. در مبادی های ورودی ها را کنترل کردیم و برای ساخت کیت تحقیقات خود را شروع کردیم. دانشجویان ووهان که به ایران آمدند با کیت های انستیتو پاستور تست شدند. وقتی قم و گیلان به شدت با کرونا درگیر شد، یکی از همکاران ما از جایی برایمان کیت فرستاد. کیت و ماسک و گان را خودمان تولید کردیم. در اوج نامردی تحریم در این اقیانوس با دست های بسته شنا کردیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟