احتکار یک میلیارد دوز واکسن کرونا در جهان

واکسن کرونا یکی از نیازهای این روزهای کشورهای دنیاست. گفته می شود یک میلیارد دوز واکسن کرونا در دنیا در انبارها احتکار شده است.

به گزارش رکنا، نتایج گزارش کمپین های مقابله با فقر که روز جمعه منتشر شده نشان می دهد در حالی که کشورهای فقیر برای دسترسی به واکسن کرونا با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو هستند و جهان در حال تلاش برای مهار ویروس کرونا است، کشورهای ثروتمند یک میلیارد دوز واکسن کرونا بیشتر از نیاز خود انبار و ذخیره کرده اند.

بر اساس این گزارش کمپین های مقابله با فقر اعلام کردند: کشورهای ثروتمند مثل آمریکا و بریتانیا باید واکسن های کرونای مازاد بر نیاز خود را با سایر کشورهای جهان به اشتراک بگذارند تا مهار ویروس کرونا موثرتر و فراگیرتر شود.

این کمپین ها هشدار داده اند که اگر کشورهای ثروتمند جهان واکسن های مازاد نیاز خود را با سایر کشورهای فقیر سهیم نشوند، میلیاردها نفر در سراسر جهان امکان مصونیت یافتن در برابر این ویروس مرگبار را نخواهند داشت و این پاندمی طولانی تر خواهد شد.

این گزارش نشان می دهد کشورهای آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، استرالیا کانادا و ژاپن تاکنون بیش از 3 میلیارد دوز واکسن کرونا ذخیره کرده اند که این رقم یک میلیارد دوز بیشتر از 2.06 میلیارد دوز واکسنی است که این کشورها برای کل جمعیت خود نیاز دارند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟