کرونا از اشک چشم منتقل می شود؟

کرونا که شیوع پیدا کرد تحقیقات گسترده ای در مورد شیوع آن به سرعت انجام شد.

رئیس بیمارستان لبافی نژاد گفت: تحقیقات نشان می‌دهد ترشحات اشک چشم بیماران کرونایی نیز می‌تواند ناقل بیماری باشد.

دکتر بهرام عین اللهی گفت: اگر بیمار کرونایی اشک یا ترشحات چشم خود را با دست پاک کند دست بیمار به هر جا برخورد کند می‌تواند ناقل بیماری باشد بنابراین هرگونه ترشحات بیمار کرونایی باید به صورت بهداشتی دفع شود.

وی با بیان اینکه چشم نیز در بیماری کرونا می‌تواند عارضه ایجاد کند افزود: قرمزی چشم و ایجاد ورم ملتحمه از عوارض کروناست البته این علائم به تنهایی نمی‌تواند نشانه‌ای از بیماری باشد بلکه تب و سرفه و دیگر علائم بهمراه عوارض چشمی می‌تواند همراه باشد.

دکتر عین اللهی با تأکید بر این که یکی دیگر از عارضه‌های کرونا می‌تواند ایجاد انسداد عروقی چشمی باشد، افزود: این عارضه نیاز به درمان‌های اورژانسی دارد که در صورت مراجعه نکردن به موقع می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند.

این فوق تخصص چشم با تأکید بر اینکه کسانی که جراحی چشم داشته و نیاز به معاینه دوره‌ای دارند باید به پزشک خود مراجعه کنند گفت: مردم از بیمارستان‌ها می‌ترسند در حالی که اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود هیچ ترسی نباید از بیمارستان‌ها داشت زیرا قسمت‌های سفید از قسمت‌های کرونایی جداست و مطمئنا محیط سفید بیمارستان‌ها از اتوبوس و مترو مطمن‌تر است پس باید با رعایت نکات بهداشتی پیگیر درمان بیماری‌های خود باشید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟