کووید 20 از راه رسید! / جزئیات از زبان رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری + صوت
حجم ویدیو: 23.36M | مدت زمان ویدیو: 00:03:35

کرونا / دکتر سید علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه گفتن از کووید 20 تصحیح نیست چنین به خبرنگار اجتماعی رکنا توضیح داد: ویروس کووید 19 تغییری نکرده است. کووید 19 از سارس 2 است یکسری بیماری های جانبی به جز درگیری که در ریه ایجاد می کند با خود همراه دارد. کووید 19 برای کسانی که بیماری قلبی دارند مشکلاتی و برای کسانی که مبتلا به آن می شوند تا مدتی بیماری قلبی نیز ایجاد می کند. کسانی که موفق می شوند کووید 19 را شکست دهند نیز تا مدتی با عوارض جانبی آن گرفتار هستند که بیماری قلبی نیز یکی از نشانه های این عوارض است. به طور کل یکی از بیماری های هم در زمان درگیری فرد با این ویروس و هم پس از گذر از روزهای بحرانی ، فرد مبتلا با آن درگیر است ، مشکلات قلبی است. این حمله کووید 10 به قلب ، نکته تازه ای نیست ، از قبل هم بوده است.

دکتر ناجی

دکتر ناجی با تاکید بر اینکه کرونا طیفی از علائم را با خود همراه دارد ادامه داد: امکان دارد کرونا با یک بیماری خفیف همچون سرماخوردگی در هفته اول درگیری ، آغزات شود و در هفته دوم بیماری شدیدتر شود. همه افراد مبتلا به کرونا دارای علائم نیستند و بروز علائم را بعضی از مبتلایان دارند. علائمی که افراد نشان می دهند نیز شبیه هم نیست. پس حمله کووید 19 به قلب نکته جدیدی و تازه ای نیست.در عده ای زیادی از افراد امکان دارد که کرونا همچون سرماخوردگی ساده بروز کند. ممکن است حتی تب هم نداشته باشند ولی کرونا آنها پیشرفت کند و تنگی نفس ایجاد کند و حتی به بستری هم برسند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد اینکه گفته شده است کووید 20 از راه رسیده است و نشانه های آن حمله اکثرا به قلب است اینگونه بیان داشت: کووید 19 در سال 2019 شناسایی شد واسم آن را کووید 19 گذاشتند. اگر بخواهیم بگوییم که کووید 20 آمده است ، یعنی در سال 2020 شکل گرفته باشد باید ویروس کاملا متفاوت از ویروسی باشد که اکنون با آن مواجه هستیم. کووید 19 تغییر شکل نداده است که از آن به عنوان کووید20 نام ببریم. وقتی می گوییم کووید 20 یعنی یک کروناویروس جدیدی که در سال 2010 شکل گرفته است. کووید 19 تغییر کرده است ،جهش یافته است ولی همان ویروس است ، همان کروناویروس سارس 2 است ، تغییری نکرده و یک ویروس جدید به جهان وارد نشده است. به نظر بنده ، بیان ورود کووید 20 نادرست است.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 661015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟