وضعیت آب و هوای 5 روز آینده کشور

آب و هوا در 5 روز آینده در اغلب نقاط کشور رو به سرما می رود.

به گزارش رکنا، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری با ورود سامانه بارشی، امروز (جمعه، ۱۷ بهمن ماه) در استان های واقع در غرب، شمال غرب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز و به تدریج در استان های واقع در سواحل جنوبی دریای خزر بارندگی پیش‌بینی می‌ شود.

بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال رخداد تگرگ است. شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، شمال لرستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

روز شنبه (۱۸ بهمن ماه) بارش در شمال غرب کاهش یافته و در سایر مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه می‌یابد و شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی است و احتمال رخداد تگرگ در استان‌های واقع در غرب و جنوب دور از انتظار نیست.

روز یکشنبه (۱۹ بهمن ماه) با حرکت سامانه، فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه جنوبی البرز، سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود. در این روز شدت بارش در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، جنوب لرستان، جنوب اصفهان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

همچنین روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده، در نیمه شرقی کشور وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش بینی می‌شود. روز سه شنبه (۲۱ بهمن ماه) نیز در بیشتر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

امروز وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گردوخاک در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور می‌شود. همچنین خلیج فارس از امروز تا اوایل وقت یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و همچنین از اواخر وقت امروز غرب دریای خزر و شنبه بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج است.

بر اساس این اعلام دمای هوا و وضعیت جوی پایتخت نیز امروز، جمعه، بین ۹ تا ۱۵ درجه سانتیگراد متغیر است. آسمان تهران در طول روز ابری و در شب ابری بوده و با بارش باران و گاهی وزش باد در اواخر وقت مه رقیق پیش بینی می‌شود. فردا، شنبه دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر است. در طول روز هوا ابری و همراه با مه رقیق و بارش باران و گاهی افزایش باد و احتمال رگبار و رعد و برق و در شب ابری و مه آلود و بارش باران گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

در روز یکشنبه نیز دمای هوا در کمترین و بیشترین حالت ممکن، ۶ تا ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود و وضعیت جوی ابری و مه آلود و بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق در بعدازظهر افزایش باد و کاهش ابر پیش بینی می‌شود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟