کرونا تا 7 سال دست از سر مردم برنمی دارد

کرونا در دنیا همچنان افراد زیادی را درگیر می کند و واکسیناسیون در بسیاری از کشورها شروع شده است.

به گزارش رکنا، در گزارش بلومبرگ آمده است: چه موقع این همه گیری تمام می شود؟ این سوالی است که از سال گذشته زمانی که ویروس کرونا دنیا را فرا گرفت، تقریباً در مورد همه چیز مطرح می شود. پاسخ را می توان در واکسیناسیون پیدا کرد.

به گفته بلومبرگ که بزرگترین پایگاه داده درباره تزریق واکسن کرونا را در سراسر جهان تشکیل داده، تا کنون بیش از 119 میلیون دوز از این واکسن در جهان تزریق شده است.

مقامات علمی ایالات متحده مانند آنتونی فاوچی پیشنهاد کرده اند که تا زمان واکسینه شدن 70 تا 85 درصدی جمعیت، بازگشت به شرایط عادی طول می کشد.

ردیاب واکسن بلومبرگ نشان می دهد که برخی از کشورها با استفاده از پوشش 75 درصدی با دو دوز واکسن به عنوان هدف، پیشرفت بسیار سریع تری نسبت به سایر کشورها دارند.

روند واکسیناسیون در کشورهای ثروتمند غربی با سرعت بیشتری نسبت به سایر کشورهای جهان اتفاق می افتد. با سرعت فعلی، واکسیوناسیون سراسر جهان هفت سال طول می کشد.

محسابه گر بلومبرگ یک تصویر مقطعی از زمان را که برای پیش بینی میزان واکسیناسیون با نرخ امروز طراحی شده، ارائه می کند. این محسابه گر از جدیدترین میانگین واکسیناسیون استفاده می کند به این معنی که با افزایش تعداد واکسیناسیون زمان لازم برای رسیدن به آستانه 75 درصد کاهش می یابد.

این محاسبات به خصوص در روزهای ابتدایی عرضه واکسن با نوسان همراه خواهد بود و با اختلالات موقتی این اعداد ممکن است غلط از آب دربیاید.

به عنوان مثال، پس از آنکه کولاک زمستانی روند واکسیناسیون در نیویورک را کند کرد، تاریخ هدف واکسیناسیون در این منطقه کمی عقب افتاد و به 17 ماه رسید (البته اکنون به 13 ماه رسیده است).

به همین شکل، نرخ واکسیناسیون در کانادا طی هفته های اخیر و در پی گزارش تاخیر در ارسال واکسن، به نصف کاهش یافت. بر اساس آخرین نرخ واکسیناسیون در کانادا، بیش از 10 سال طول می کشد تا 75 درصد جمعیت این کشور تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند.

این ممکن است به عنوان زنگ خطری برای سیاستمداران و مقامات بهداشتی کانادا باشد اما بدان معنی نیست که این کشور محکوم به یک دهه فاصله گذاری اجتماعی است. کانادا بیش از هر کشور دیگری قرارداد خرید دوز واکسن به ازای هر نفر دارد و انتظار می رود میزان واکسیناسیون آن افزایش یابد.

با در دسترس قرار گرفتن واکسن های بیشتر، سرعت این روند احتمالاً افزایش می یابد. برخی از بزرگترین مراکز تولید واکسن در هند و مکزیک تازه کار خود را شروع کرده اند.

بیش از 8.5 میلیارد دوز واکسن توسط کشورها از طریق بیش از 100 توافق نامه پیگیری شده توسط بلومبرگ منعقد شده است. فقط یک سوم کشورها اقدامات واکسیناسیون خود را آغاز کرده اند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟