کرونا ورود به این شهرها را در 22 بهمن ممنوع کرد + فیلم
حجم ویدیو: 2.73M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29

کرونا و واکسن کرونا حالا جنگی پنهان را در جهان به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کرونا در ایران نیز مانند سایر کشورها حدود یک سال است که جولان می دهد و سه پیک ابتلا را رقم زد. اما با اعمال محدودیت ها در شهرهای مختلف از روز اول آذرماه امسال این شیوع کاهش یافت. در زمان کاهش مسئولان بهداشت و درمان کشور اعلام کردند که این شرایط شکننده است و نباید در جامعه عادی انگاری شود. اما پس از کاهش ابتلا به کووید-19 و مرگ و میر کرونایی بنا بر آمارهای رسمی و افزایش مجدد ابتلا به کرونا به نظر می رسد پروتکل های بهداشتی کمتر رعایت شده است.

ایرج حریرچی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی و مدیریت ابتلای کرونا گفت: وقتی با دولت صحبت می کنیم می گویند مردم باید این کار را بکنند. با مردم صحبت می کنیم می گویند دولت باید این کار را بکنند. اما الان وقت همدلی است و هرکسی باید بگوید که سهم من در مقابل با کرونا چیست؟

وی به افزایش ابتلا به کرونا در برخی شهرها اشاره کرده و تاکید کرد: کیش و قشم دو جزیره ای که به دلیل کثرت سفرها، عدم رعایت پروتکل ها و افزایش برگزاری کنسرت ها متاسفانه و با صد افسوس در دو هفته اخیر ازوضعیت آبی به نارنجی رسیده اند و جزو 36 شهر نارنجی قرار گرفتند و وضعیت نامناسبی دارند.

معاون وزیر بهداشت رنگ بندی شهرها را مورد اشاره قرار داده و افزود: شهرهای نارنجی در 10 روز اخیر 2 برابر شده است. 7 بهمن 18 شهر پرخطر داشتیم اما امروز 36 شهر پرخطر داریم که نارنجی هستند. شهرهای زرد که 130 بودند 178 شهر شدند. در حقیقت 48 شهر به شهرهای زرد افزوده شده است. در مقابل شهرهای کم خطر و آبی که 300 شهر بودند به 234 شهر کاهش یافته اند. در حقیقت 20 درصد شهرهای پرخطر کاهش یافته است. فعلا هیچ شهری در ایران سفید نیست و شهرهای نارنجی که به استان مازندران منحصر شده بود در بسیاری از استان ها پراکنده شده است.

ایرج حریرچی تاکید کرد: از سه شنبه منع تردد به سه استان شمالی (گیلان، گلستان و مازندران) برای خودروهای غیربومی اعمال خواهد شد و جریمه های قابل توجهی برای ورود به این شهرها در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر در شهرستان های زردی مانند جزایر (قشم و کیش) و شهرهای بوشهر، بندرعباس، اصفهان، شیراز، مشهد و... تردد خودروهای غیربومی ممنوع است و پلیس راهور و مسئولان محلی خودروها را برمی گردانند و جریمه خواهند شد.

ایرج حریرچی افزود: در کل دنیا 1.5 درصد توانسته اند واکسن کرونا دریافت کنند. نکته مهم این است که انحطاط اخلاقی و فرهنگی در کل دنیا نمایش داده شد. پیش بینی می شود که کشورهای ثروتمند افراد دارای اولویت (سالمندان، کادر درمان، افراد دارای بیماری زمینه ای و...) را تا اسفندماه واکسینه خواهد کرد. بقیه مردم این کشورها تا اردیبهشت واکسینه می شوند. کشورهای متوسط اواسیل سال 2022 و کشور های فقیر انتهای 2022 واکسینه خواهند شد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا واکسن ندارند و اتحادیه اروپا خروج واکسن را ممنوع کرده است. کشورهایی مانند کاندا، آلمان و فرانسه، آمریکا و استرالیا به ازای هر شهروند 4 الی 11 واکسن کرونا خریداری کرده و آن را احتکار کرده اند. در دنیا جنگ است. ولی هیچ کشوری نمی دان این واکسن ها ایمنی بیش از 6 ماه خواهد داشت. به همین دلیل برای سال اینده خود نیز واکسن ذخیره می کنند و اگر واکسن مازاد مصرف نشد آن را با قیمت بالاتر به فروش می رسانند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 658274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟