اختلال گسترده در اینترنت ایران

اختلال اینترنتی / شبکه‌های اجتماعی پر شده است از گلایه در مورد قطعی‌، کندی یا نبود اینترنت در مناطق مختلف کشور؛ در شرایطی که کاربران در شهرهای بزرگ بیشتر از سرعت اینترنت شکایت دارند، اخباری که در مدت اخیر از قطعی یا نبود اینترنت در شهرها و روستاها منتشر شده گاه بسیار ناراحت‌کننده‌اند.

به گزارش رکنا ،  یکی از جدیدترین آنها سقوط دانش‌آموزی در یکی از روستاهای یاسوج، از کوه در تلاش برای دستیابی به اینترنت و دانلود پیام‌های درسی است.

همین چند وقت بود که خبرگزاری ها از زیرساخت‌های ضعیف وکندی سرعت اینترنت ADSL در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان، یاسوج به ویژه در بافت روستایی این منطقه خبر داده بود.

روستاهای استان بوشهر نیز با مشکلات مشابهی مواجه هستند و اخیرا هم دهیار یکی از روستاهای این استان در گفتگو با ایلنا تاکید کرده است که چالش‌های اینترنتی، آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان و دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است.

اخیرا گزارش متوسط سرعت اینترنت جهان از تنزل رتبه کشور حکایت داشت. بر اساس این گزارش متوسط سرعت موبایل در ایران ۰۲/ ۲۷ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه کشور نسبت به ماه قبل پنج پله سقوط کرده است. همچنین در رده‌بندی متوسط سرعت اینترنت ثابت، ایران بدون هیچ تغییری نسبت به ماه قبل در رتبه ۱۲۰ قرار دارد (خبرگزاری مهر).

به گزارش آسیانیوز، به نقل از تجارت نیوز، در گزارشی که در روزهای گذشته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد نیز اوضاع نابه‌سامان اینترنت موبایل و ثابت حکایت داشت. کندی پیشرفت اینترنت ثابت در مقابل اینترنت موبایل و همچنین سرعت کمتر از ۲ مگابیت بر ثانیه اینترنت از جمله نکات قابل توجه این گزارش است.

این در حالی است که هر بار که سخن از قطعی و کندی اینترنت به میان می‌آید، مسئولان مربوطه مشکلات سراسری و عمده را در این زمینه رد می‌کنند و پای اختلالات محدود و مقطعی فنی را به میان می‌کشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 657512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟