مستقر شدن جوی آرام در اقصی نقاط کشور

هواشناسی اعلام کرد که امروز جوی آرام در اغلب نواحی کشور مستقر شده است.

به گزارش رکنا، امین حسین نقشینه گفت: تا روز پنجشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و از فردا تا پنجشنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت نظیر تبریز، کرج، تهران، اراک و قم با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز و فردا ورزش باد شدید نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و همچنین تنگه هرمز را مواج و‌ متلاطم می‌کند، ادامه داد: ارتفاع موج در این نواحی می‌تواند به یک و نیم تا ۲ متر هم برسد به همین دلیل هشدار سطح نارنجی صادر کردیم و در آن ممنوعیت تفریحات آبی، شنا کردن، عدم تردد شناور‌های سبک، نیمه سنگین و تفریحی و همچنین محدودیت فعالیت‌های شیلاتی را توصیه کردیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر پنجشنبه یک سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود، افزود: جمعه در استان‌های غربی کشور بارش برف و باران رخ می‌دهد و به تدریج بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی آغاز می‌شود.

نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: امروز برای تهران آسمانی صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و فردا در آن غبار محلی شکل می‌گیرد و پایتخت چهارشنبه غبار آلود است. بیشینه دمای این شهر امروز ۱۳ درجه است و فردا و پس فردا به ۱۴ درجه می‌رسد و همچنین کمینه دما در شمیرانات صفر و مهر آباد ۲ درجه سانتیگراد است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود جمعه بعد از ظهر پایتخت ابری شود و در بعضی ساعات با بارش باران همراه باشد و همچنین بر روی ارتفاعات آن احتمال بارش برف و باران وجود دارد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟