سازمان نظام پزشکی: واکسن کرونای روسی را نزنید

واکسن کرونا در جهان با موجی از واکنش های خوب و بد روبرو شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که واکسن کرونا باید تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی کشور را داشته باشد و یادآور شد: مسوولیت هر نوع واردات واکسن و تزریق آن با وزارت بهداشت است.

به گزارش رکنا، حسین کرمانپور درباره واردات واکسن روسی کرونا به کشور که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارد، گفت: هر واکسنی که معتبر باشد و از نظر مجامع علمی و داخلی از جمله سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی کشور تاییدیه داشته باشد، از روز اول گفتیم هر واکسنی با این دو مشخصه به کشور وارد شود قابل استفاده است و مورد تایید است. اگر بخواهیم واکسن کرونا را از خارج از کشور وارد کنیم حتما باید این دو خصوصیت را داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه واکسن روسی کرونا تنها مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور است و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارد، پس اگر واکسنی یکی از این دو خصوصیتی که اشاره کردید را نداشته باشد آیا می توان به کشور وارد کرد، گفت: وزارت بهداشت ایران به عنوان مرجع اعلام این موضوع است و مسوولیتش را هم قاعدتا می پذیرد و کاری به نظام پزشکی کشور ندارد. نظام پزشکی یک سازمان غیرحاکمیتی پزشکان است. مسوولیت هر نوع واردات واکسن و تزریق آن با وزارت بهداشت است و طبیعتا کسانی که نخواهند واکسن مصوبه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند مسوولیتش را باید بپذیرند و بقیه هم این واکسن را تزریق کنند.

کرمانپور در واکنش به اینکه برای پزشکان نظر سازمان نظام پزشکی در مورد واکسن وارداتی مهم است، گفت: بیانیه ای در این خصوص آماده می کنیم و طی روزهای آینده نظر سازمان را اعلام خواهیم کرد. ما معتقدیم باید واکسن کرونا دو خصوصیت مورد اشاره را داشته باشد.

وی درباره آخرین وضعیت واردات واکسن کرونا از سوی سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: سازمان نظام پزشکی کشور نامه ای به رییس جمهور نوشت که رییس جمهور دستور موکد دادند وزارت بهداشت اجازه دهد ما هم در واردات واکسن به آنها کمک کنیم. نامه ای هم به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت نوشتیم که وزیر تلویحا عنوان کردند که واردات واکسن از سوی سازمان نظام پزشکی مشکلی ندارد ولی به صورت کتبی تا این لحظه نامه ای از سوی وزارت بهداشت دریافت نکرده ایم که مجوز برای واردات بدهند ولی ما اقداماتی انجام داده ایم و منابع را شناسایی کردیم به مجرد اینکه وزارت بهداشت اجازه دهد ما اقدام به واردات می کنیم البته تا وزارت بهداشت مجوز واردات ندهد منابع خود را برای واردات واکسن کرونا اعلام نمی کنیم.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا ویال آزمایشگاهی واکسنی که قرار است وارد کنید به دستتان رسیده است که سازمان غذا و دارو آن را تست و اجازه واردات دهد، گفت: در همین هفته به دستمان می رسد./ فاناآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟