تست جدید کرونا از مقعد

نظام بهداشتی چین برای کاهش ضریب خطا در تشخیص بیماری کووید19، روش سواب مقعدی را هم در کنار روش سواب بینی و حلق و نیز تست آنتی بادی خون برای تشخیص موارد کرونای بدون علامت و کاهش ضریب خطای تست ها مورد استفاده قرار می دهد.

به گزارش رکنا ، در این روش جسمی شبیه به گوش پاک کن آغشته به نمک شده و به اندازه 3 سانتی متر در داخل راست روده و در مقعد افراد قرار داده شده و سپس نمونه گرفته شده مورد آزمایش قرار می گیرد. چینی ها معتقدند برخی افراد دارای کرونا پس از پایان وجود ویروس در حلق و بینی می توانند هفته ها ویروس کرونا را در دستگاه گوارش خود داشته باشند و این روش برای تشخیص بهتر ناقلان بدون علامت کرونا موثر است.اخیرا این تست در بین گروهی هزار نفره از معلمان و دانش آموزان در شهر پکن چین مورد استفاده قرار گرفته است.

در شمال چین هم این روش تست گیری روی 1700 نفر انجام شده است.همچنین از مسافران برخی پروازها به چین هم این روش نمونه گیری مورد استفاده قرار گرفته است.دوشنبه گذشته به مسافران پرواز از شهر "چانگچون" - مرکز استان جیلین - به پکن گفته شد که به دلیل وجود فردی پرریسک در داخل پرواز آنها به محض ورود به پکن باید به هتلی برای قرنطینه بروند. طبق گفته یکی از مسافران این پرواز در این هتل از مسافران سواب بینی و مقعد گرفته شده است.

یک مسافر زن که هفته گذشته از هنگ کنگ به چین رفته به خبرگزاری بلومبرگ گفته در طی دوران قرنطینه در هتل روش های متعدد تست گیری مخاط بینی و گلو، خون و نیز تست مقعدی از او گرفته شده است."لی تونگ‌زنگ"معاون بخش عفونی بیمارستان "یوان" پکن درباره روش سواب مقعدی به تلویزیون دولتی چین گفت که تست مقعدی کرونا به ویژه در مورد افراد مبتلایی که دارای هیچ علائم خاصی نیستند، بسیار کارآمدتر از تست مخاط گلو و بینی است.

او همچنین گفته که از این آزمایش بیشتر در مورد گروه‌های در معرض خطر که در مراکز قرنطینه اجباری حضور دارند، استفاده می‌شود.روش سواب مقعدی از ماه گذشته و همزمان با شیوع موارد جدید و بیشتر کرونا در چین در دستور کار نظام بهداشت و درمان این کشور قرار گرفته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 655711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟