وزیر آموزش و پرورش : یادگیری  عمیق و درست نباشد، ویرانگر است

حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش معتقد است که اگر یادگیری به درستی و عمیق اتفاق نیفتد تبعاتش ویرانگرتر است.

به گزارش رکنا، افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: نکات کوتاهی را با نمایندگان دانش آموزی دارم؛ شما بار سنگینی را بر دوش گرفته‌اید و نقش مهمی را به عهده دارید. نقش نمایندگی دانش‌آموز یکی از نقش‌های چند لایه و عمیق و پربار است. شما مورد اعتماد جمعیت دانش آموزی قرار گرفته‌اید و این بار مسئولیت به دوش شما است که یک جمع بزرگی را نمایندگی کنید.

وی افزود: این مسئولیت نمایندگی از یک سو بایستی پیوند شما را با جمعیت دانش آموزان به نحو موثری برقرار کند به گونه‌ای که بتوانید افکار، اندیشه‌ها و ایده‌های آنان را نمایندگی کنید و از سوی دیگر باید توانایی این را داشته باشید که با جمعیت مسئولین آموزش و پرورش در سطوح مختلف به خوبی ارتباط برقرار کرده، پیام‌ها را منتقل کنید و در گفتگوهای عمیق و اساسی با مسئولین آموزش و پرورش نهادهای محلی مقامات محلی و سایر مسئولین در ارتباط باشید.

در میان تمام رفتارهای انسان‌ها یادگیری از مهم‌ترین مواردی است که در زندگی انسان جاری است

حاجی میرزایی گفت: یک نقش نگرش عمیق‌تر و مبنایی از حیات انسان؛ عرصه یادگیری است همچنان که جسم ما نیازمند تغذیه است باید روح خودمان را هم تغذیه کنیم. یادگیری تغذیه روح و پرورش جان را به عهده دارد. در میان تمام رفتارهای انسان‌ها یادگیری از مهم‌ترین مواردی است که در زندگی انسان جاری است.

اگر یادگیری به درستی و عمیق اتفاق نیفتد اثرات آن پایدارتر و تبعاتش ویرانگرتر است

وزیر آموزش و پرورش گفت: کیفیت زندگی ما متأثر از یادگیری است؛ انواع و اقسام بیماری‌های غیرواگیردار که امروز در سطح جامعه رواج دارد ناشی از الگوی نامناسب تغذیه، سبک نامناسب زندگی وعدم مراقبت از جسم است. به همین نسبت نیز بیماری‌های گسترده‌ای‌ متوجه عرصه یادگیری است. اگر یادگیری به درستی و عمیق اتفاق نیفتد اثرات آن پایدارتر و تبعاتش ویرانگرتر است؛ یکی از تمایزهای انسان‌ها با هم تمایز یادگیری است. ما با هم متفاوتیم چون یادگیری‌های متفاوتی داریم، فرصت‌های یادگیری بیشماراست اما بهره گیری از آن‌ها نیازمند هوشیاری است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟