ضرر ثروتمندان از کرونا جبران شد

به نقل از راشاتودی، گزارش جدید آکسفام نشان می‌دهد که پاندمی کرونا پتانسیل افزایش نابرابری اجتماعی در تمام کشورهای جهان را دارد.

این گزارش که در افتتاحیه اجلاس اقتصادی داووس، که امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود ارائه شد، «ویروس نابرابری» نام‌گذاری شده است.

در این گزارش آمده است: ۱۰۰۰ نفر ثروتمند برتر جهان، ضررهای ناشی از بحران کرونا را ظرف تنها ۹ ماه جبران کرده‌اند اما برای میلیاردرها فقیر جهان جبران ضررهای ناشی از کرونا بیش از یک دهه به طول خواهد انجامید.

آکسفام می‌گوید: سیستم اقتصادی ناعادلانه جهان به فوق‌ثروتمندان کمک کرده است در حالی که میلیاردها نفر با بدترین رکود اقتصادی روبرو شده و برای تهیه مایحتاج خود با مشکلات جدی روبرو هستند، دست به ثروت اندوزی بزنند.

آکسفام توضیح داد: افزایش نابرابری به این معنا است که بازگشت افراد فقیر به شرایط قبل از پاندمی ۱۴ برابر طولانی‌تر از بازگشت ۱۰۰۰ ثروتمند برتر جهان به سطح قبل از پاندمی آنها زمان خواهد برد.

ثروت میلیاردرهای جهان در دسامبر ۲۰۲۰ به ۱۱.۹۵ تریلیون دلار رسید که معادل کل بسته‌های حمایتی و مالی و تشویقی‌ای است که دولت‌های عضو جی ۲۰، برای ریکاوری اقتصاد خود هزینه کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 655117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟