افراد دارای نقص ژنتیکی ایمنی ، در معرض کرونا مرگبار

کرونا در شهرها و روستاها می چرخد و افراد مشهور و عادی را مبتلا می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ابتلای برخی از افراد مشهور به ویژه ورزشکاران به کرونا شاید برای بسیاری عجیب باشد. ورزشکاران باید سیستم ایمنی قوی داشته باشند اما مهرداد میناوند حال خوبی ندارد و تخت آی.سی.یو پذیرای او شده است.

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره مبتلایان به کووید-19 به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: ویروس کرونا نه آدم مشهور می شناسد نه آدم فقیر و بدبخت، نه خارجی می شناسد نه ایرانی. هر جا وارد شود اگر آنتی بادی حفاظت کننده در بدن فردی وجود نداشته باشد او را مبتلا می کند کرونا سفت و سخت هم این افراد را می گیرد. به همین دلیل است که همه باید در فکر کنند که در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در پاسخ به این سوال که آیا ویروس جهش یافته ای در کشور داریم و شیوع پیدا کرده یا خیر؟ اظهار کرد: وزیر بهداشت اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته 6 نفر در کشور است.

مسعود مردانی با اشاره به وجود ژنتیک های مختلف در ایران نیز افزود: مناطق جغرافیایی ایران ژنتیک خاص خود را دارد. در یک خانواده احتمال دارد یک فرد به کرونا مبتلا شود حتی دارو هم نمی خورد و خود به خود خوب می شود اما یکی با دارو خوب می شود و فرد دیگر این خانواده در بیمارستان فوت می کند. ثابت شده است افرادی که فرم شدید کرونا را می گیرند احتمالا از نظر ژنتیکی نقایصی در سیستم ایمنی بدنشان وجود دارد. این موضوع در مورد آنفلوآنزا نیز ثابت شده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 653241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟